با وجود اینکه پس از شیوع ویروس کشنده کرونا در جهان بسیاری از طرف های بین المللی خواستار لغو تحریم ها علیه تمام کشورها شده اند، اما دولت آمریکا بی توجه به آثار سوء این اپیدمی حتی از لغو تحریم های دارویی و بهداشتی خودداری کرده و با سوء استفاده از شرایط موجود به دنبال تحقق اهداف شوم سیاسی خود در منطقه است.

چرا آمریکا در شرایط بحرانی کرونا تحریم ها را لغو نمی کند؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اکنون زمان آن فرارسیده تا تمام رسانه ها مردمی که خیال می کنند آمریکا خیرخواه کشورهای منطقه است را آگاه کنند. نباید امروز اقدامات خبیثانه و جنایتکارانه آمریکا که رسانه های آن و برخی رسانه های دلال در پوشش اخبار آن تزویر می کنند و واقعیت ها را وارونه جلوه می دهند، از دید مردم پنهان بماند.

این رسانه ها تلاش می کنند تا آمریکا را یک کشور دموکرات، آزاد و خواهان صلح در جهان جلوه دهند، در حالی که دولت این کشور سیاست های خصمانه و فشارهای حداکثری خود بر جامعه جهانی را به سطح بی سابقه و غیرانسانی رسانده و به دنبال سیطره بر منابع و اموال کشورها و تصاحب فکر و اندیشه مردم آن است.

با وجود اینکه پس از شیوع ویروس کشنده کرونا در جهان بسیاری از طرف های بین المللی و سازمان ملل بارها خواستار لغو تحریم ها علیه تمام کشورها شده اند، اما دولت آمریکا بی توجه به آثار سوء این اپیدمی و دشواری های موجود در مسیر مقابله با آن، حتی از لغو تحریم های دارویی و بهداشتی خودداری کرده و بالعکس با سوء استفاده از شرایط موجود به دنبال تحقق اهداف شوم سیاسی خود در منطقه است.

«عبدالخالق الفلاح» نویسنده عراقی امور بین الملل در وبگاه خبری «المعلومه» می نویسد: اگر بخواهیم به طور دقیق از جنایت های آمریکا علیه بشریت آگاه شویم، نگاهی به تفرقه افکنی هایی که آن در کشورهای مختلف ایجاد کرده و  صدها هزار کشته و مجروحی که به دنبال جنگ های این کشور و استفاده آن از تسلیحات ممنوعه برجای مانده کافی است.

این سیاستی است که آمریکا پس از ورود به عرصه جهانی پس از جنگ جهانی دوم درپیش گرفته و معنای انسانیت و ارزش های اخلاقی در نزد دولت مردان این کشور اساسا وجود ندارد. در آمریکا انواع و اقسام تروریسم سازماندهی شده وجود داشته و ظلم را به سطح بی سابقه ای رسانده است که تمام اتفاقات سال های اخیر در منطقه از عراق و سوریه و لیبی گرفته تا یمن و افغانستان و فلسطین و دیگر کشورها شاهد براین مدعاست.

واضح است که ادعای دموکراسی و آزادی این کشور دروغین و مزورانه است و حمایت آنها از رژیم های دیکتاتور و سرکوبگر علیه ملت خود دروغ بودن این ادعاها را برملا کرده است؛ به گونه ای که فقط خسارت های جانی ناشی از این حمایت ها بیش از 60000 کشته تخمین زده می شود.

طی ماه های اخیر این نقش مخرب و غیرانسانی آمریکا در عراق بیش از پیش بروز یافته و ماهیت حضور نظامی آمریکا در عراق آنگونه که ادعا می شود برای اهداف آموزشی، مستشاری و یا مقابله با گروه داعش نیست، بلکه هدف از این حضور خرابکاری، جاسوسی و توطئه با همکاری رژیم صهیونیستی علیه عراق و رزمندگان ملی آن است. «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا اذعان کرده است که کشورش در عراق مرتکب اشتباه بزرگی شده و صدها هزار خانواد به خاطر خودخواهی و خشونت و نیز اقدامات بی شرمانه آمریکا سرپرست، فرزند، برادر و پدر و مادر خود را از دست داده اند.

امروز بر همگان روشن است که تمام گروه های تروریستی چه در سوریه و عراق و چه افغانستان و یمن با برنامه ریزی و حمایت مرکزی آمریکا شکل گرفته اند و خود مسئولان آمریکایی به این حقیقت اذعان دارند که این مسئله مؤید جنایت های ضد بشری این کشور است.

اینچنین کشوری امروز گروه های مقاومت که اصلی ترین نیروهای مبارزه با تروریسم و سلطه گری آمریکا هستند و طرح های صهیونیستی آمریکایی در منطقه را به شکست کشانده اند را به تروریسم متهم می کند و از طریق تجمیع نیروهای نظامی خود در پایگاه هایی مانند عین الاسد و حمایت آنها با سامانه های موشکی پاتریوت درصدد توطئه و حمله جدید به این رزمندگان و به شهادت رساندن شخصیت های مقاومت و بی توجهی به قانونی پارلمان عراق در مورد خروج نیروهای بیگانه از این کشور است.

تاریخ آمریکا پر است از ظلم، اقدامات غیرانسانی، جنایت های زشت و دخالت آشکار در امورد داخلی کشورها و دولت آن هیچ تعهد و التزامی برای خود قائل نیست، کشوری که از کشتار مستقیم بشریت با بمب های ممنوعه ابا ندارد، قطعا از کشته شدن مردم تحت تحریم در دنیا بر اثر ویروس کرونا ابا نخواهد داشت و هیچ چیزی جز منافع خود برای آن اهمیت ندارد؛ بنابراین امروز ملت های منطقه باید با درک درست ماهیت خبیثانه آمریکا مقابل آن که عامل بسیاری از مشکلات در منطقه و مردم آن است بایستند و تنها راه مقابله با آن همین ایستادگی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.