سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف روزانه ماسک ما حدود ۹۵ هزار یا ۱۰۰ هزار ماسک است و در ۱۰ روز یک میلیون ماسک استفاده می‌شود این طور نیست که ۳ میلیون رقم بسیار بالایی باشد چرا که زمان استفاده از ماسک فقط سه ساعت است.

توزیع ۳ میلیون ماسک رقم بالایی نیست/ نیاز روزانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حدود ۱۰۰ هزار ماسک

به گزارش قدس آنلاین،  طی دو روز گذشته خبری از سوی استانداری خراسان رضوی و به نقل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی منتشر شد که علی رسولیان در آن گفته بود «بیش از سه میلیون ماسک از اسفندماه سال گذشته، تا ۹ فروردین ماه سال جاری برای مصارف پزشکی و عمومی در استان توزیع شده است.» انتشار این خبر در میان اهالی رسانه‌ای خراسان رضوی بازخوردهایی داشت و تبدیل به موجی برای مطالبه در خصوص اعلام نحوه توزیع این ماسک‌ها در سطح استان شد.

حمیدرضا رحیمی در این خصوص اظهار کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک مجموعه توزیع تجهیزات داریم که به صورت روزانه کالاها و وسایل حفاظت شخصی را بین تمام مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع می‌کند که شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها در سراسر استان را شامل می‌شود و کار توزیع را انجام می‌دهد این وظیفه‌ای است که در حوزه تجهیزات و توزیع در پشتیبانی غذا و داروی دانشگاه تشکیل شده است.  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مصرف روزانه ماسک ما حدود ۹۵ هزار یا ۱۰۰ هزار ماسک است و در ۱۰ روز یک میلیون ماسک استفاده می‌شود این طور نیست که ۳ میلیون رقم بسیار زیادی باشد چرا که زمان استفاده از ماسک فقط سه ساعت است و پس از سه ساعت باید از ماسک جدید استفاده کرد.

وی بیان کرد: مصرف ماسک بسیار بالا است به طوری که ۷ هزار ماسک فقط نیاز ۶ ساعت بیمارستان امام رضا(ع) را تامین می‌کند چون این بیمارستان ۳ هزار نفر پرسنل دارد.

رحیمی متذکر شد: ۳ میلیون برای ماسک معمولی رقم بالایی نیست اما برای ماسک ان ۹۵ زیاد است ولی این ماسک را خود ما در دانشگاه تولید می‌کنیم و ارتباطی با استانداری ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نامه ریاست دانشگاه در خصوص توزیع ماسک با قیمت مصوب استانداری به مراکز مختلف درمانی عنوان کرد: به طور مثال نظام پزشکی به تنهایی برای توزیع ماسک بین مطب‌های خصوصی، روزانه ۵ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک تحویل می‌گیرد که به صورت هفتگی به آنها سهمیه داده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه آمار توزیع ماسک هم شفاف است، گفت: تمام کالاهایی که از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به عنوان تولیدات ماسک استان به صورت سهمیه روزانه به ما داده می‌شود؛ علاوه بر اینکه خود ما در دانشگاه مصرف کننده این کالا هستیم به سایر دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز ارائه می‌کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این کالا با نرخ مصوبی که مورد تایید استانداری است در مراکز مختلف توزیع می‌شود و دانشگاه نفعی در این حوزه ندارد.

وی با اشاره به کالاهایی که به صورت هدیه در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: در خصوص مواردی که به عنوان هدیه داده شده در برخی موارد با معضل مواجه بودیم چرا که این‌ کالاها کیفیت نداشتند و مشکلاتی را برای ما رقم زدند و عکس این ماسک‌ها از شبکه‌های معاند بیرون آمد و حواشی خاصی را ایجاد کرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.