نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:طبق بودجه سال جاری بانک ها موظف به پرداخت وام ازدواج برای هرکدام از زوجین به مبلغ ۵۰۰میلیون ریال می باشند و هر گونه عدم اجرای این موضوع از سوی بانک ها تخلف محسوب خواهد شد.

پرداخت وام ازدواج ۵۰۰میلیونی در سال ۹۹ / هرگونه تعلل از سوی بانک ها تخلف است

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مبلغ وام ازدواج برای هر کدام از زوجین از ابتدای سال ۱۳۹۹مبلغ ۵۰۰میلیون ریال می باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع در راستای حمایت از ازدواج جوانان در مواجه با گرانی ها و افزایش تورم است، تصریح کرد: طبق مصوبه بودجه سال جاری که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است تمام بانک ها موظف به اجرای این موضوع هستند و هرگونه اجتناب و یا تعلل در انجام آن از سوی بانک ها تخلف محسوب خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات ۷ ساله خواهد بود و براساس تبصره اصلاحی ۱۶لایحه بودجه سال۹۹، به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از۰۱/۰۱/۱۳۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دولت در بودجه سال جاری مبلغ وام ازدواج را نسبت به سال ۹۸ بدون تغییر و برای هرکدام از زوجین ۳۰۰میلیون ریال با بازپرداخت ۵ساله در نظرگرفته بود اما در اولین جلسه برررسی بودجه سال ۹۹در کمیسیون فرهنگی این مبلغ به ۵۰۰میلیون ریال و بازپرداخت ۷ساله افزایش پیدا کرد که باتصویب در  کمیسیون تلفیق و تایید شورای نگهبان از ابتدای سال جاری و با ابلاغ بانک مرکزی  به بانک های سراسر کشور قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.