۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 699046

رییس شورای تامین دام کشور گفت: شیوع ویروس کرونا و پیامدهای زیانبار آن ، مصرف گوشت قرمز کشور را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت قرمز در کشور

قدس آنلاین: منصور پوریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: با توجه به اینکه بخش های پرمصرف گوشت قرمز همچون رستوران‌ها ، تالارها و زندان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و میهمانی‌های جمعی و سفرها نیز تا ۹۰درصد کاهش یافته مصرف گوشت قرمز تنها به مصرف ناچیز خانواده‌ها محدود شده است.

وی گفت: کاهش مصرف گوشت قرمز در حالی است که تولید گوشت قرمز و پرواربندی با توجه به بهبود مراتع و بارندگی ها در سال آبی جاری ، رو به افزایش بوده و تولیدکننده قادر نیست دام خود را در یک شرایط کاملا نامتعادل در بازار عرضه کند.
به گفته  پوریان ، قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک با وزن ۳۰ کیلوگرم به قیمت ۳۸۰ هزارریال و بالای ۵۰ کیلوگرم بین ۳۳۰ تا۳۵۰هزار ریال به فروش می‌رسد.
رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد:درچنین شرایطی دولت باید با خرید دام مازاد و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان اجازه ندهد دامداران بیش از این متضرر شوند.
پوریان، با اشاره به اختلاف قیمت گوشت قرمز و دام در کشتارگاه‌ها و بازار نهایی مصرف (قصابی‌ها) بیان کرد: دلالان و برخی واحدهای بسته‌بندی همچنان از این وضعیت نهایت استفاده را می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گوشت قرمز به بهای متعادل و منطقی به دست مصرف کننده نهایی برسد.
وی گفت:با توجه به قیمت تمام شده برای تولیدکننده ، هرکیلوگرم گوشت گوساله در بازار نباید بیش از ۶۰۰هزار ریال و گوشت گوسفند نباید بالاتر از۷۵۰هزار ریال باشد ولی در عمل چنین چیزی در بازار اتفاق نیفتاده است.

افزایش پنج میلیونی جمعیت دامی کشور
رییس شورای تامین دام کشور ادامه داد: پارسال جمعیت دامی کشور از ۶۰ میلیون به ۶۵میلیون راس رسید.
پوریان با اشاره به مازاد تولید گوشت قرمز در کشور در شرایط فعلی بیان کرد:به دلیل بسته بودن مرزهای تجاری کشور ، امکان صادرات گوشت و فرآورده های گوشتی وجود ندارد و این وضعیت شرایط را برای دامدار و تولیدکننده بسیار سخت کرده است.
وی گفت: هم اکنون دامدار چاره‌ای غیر از نگه‌داشت دام و پرواربندی اجباری ندارد که این خود هزینه‌ زیادی را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند.
به گزارش ایرنا هرکیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار اهواز تا ۹۰۰ تا یک میلیون ریال و گوشت گوساله تا ۸۵۰هزار ریال عرضه می شود به همین دلیل بسیاری از خانوارهای با درآمد کم و متوسط توان خرید گوشت قرمز با این قیمت ها را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلبل ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    خداروشکر ... شاید بعضی ها لاغرتر بشن از سود حرامی که میخورن شاید قیمتش بشه برابر خاک که مردم ضعیف به لحاظ اقتصادی هم بتونن بخرن ممنون خدا که بفکر فقرایی