مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی فعالیت‌های این مجموعه در رابطه با مبارزه با بحران کرونا را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در مبارزه با بحران کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا فاطمی‌امین مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا؛ تصریح کرد: ضمن تشکیل ستاد مبارزه با ویروس کرونا در آستان قدس رضوی و برگزاری جلسات مکرر در این رابطه در ۴ محور ورود کردیم؛ حوزه نخست واردات بود که در این خصوص بخش قابل توجهی از ماسک‌های N۹۵ که در بیمارستان‌ها و اتاق‌های CCU استفاده می‌شود را از کشور چین وارد کرده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم.
وی با بیان اینکه دومین محموله ماسک‌های N۹۵ در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی قرار گرفت، گفت: این محموله ۳۷۰ هزار عددی شامل ۲۰۰ هزار عدد ماسک KN۹۵ و ۱۷۰ هزار عدد N۹۵ ویژه آی سی یو است که از کشورهای چین، هند و ترکیه خریداری شده است.
فاطمی امین از ترخیص و توزیع محموله سوم ماسک‌های N۹۵ خبر داد و گفت: محموله سوم شامل ۳۵۰ هزار عدد ماسک N۹۵ است که هم اکنون از گوانجو چین خریداری شده و طی روزهای اخیر به ایران منتقل می‌شود؛ با این محموله در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک بیمارستانی تهیه و به ایران وارد کرده‌ایم.
وی یکی از ویژگی‌های این اقدام را خرید کالا به پایین‌ترین قیمت دانست و ابراز کرد: در واردات این محموله‌ها یک دلار ارز دولتی و نیمایی استفاده نشده و کامل از ارزهای حاصل از صادرات محصولات آستان قدس رضوی استفاده شده است.
مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: شرکت زنجیره تأمین رضوی در صدد است در مرحله بعد دستگاه و خط تولید ماسک N۹۵ را وارد کند که این موضوع در مرحله بررسی و برنامه‌ریزی است و در صورت تحقق این امر نیاز کشور به واردات این ماسک بسیار کاهش خواهد یافت.
فاطمی امین با تاکید بر این که تمامی ماسک‌های مذکور دارای مجوز از اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، تصریح کرد: علاوه بر این، همه ماسک‌ها مورد تایید تمامی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دریافت کننده، بوده است.
وی به واردات محموله‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با پایین‌ترین قیمت توسط شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: الکل یکی از موادی است که این روزها به منظور ضدعفونی سطوح و دست‌ها بسیار پر تقاضا و کمیاب است از همین رو با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حال وارد کردن این محصول به میزان ۷۰۰ هزار لیتر از ۴ کشور هستیم.

فعالیت در حوزه‌های درمان و پیشگیری
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات سازمان اقتصادی رضوی در حوزه درمان و پیشگیری گفت: تولید محلول ضد عفونی در دو شرکت داروسازی «ثامن» و «شیراز سرم» و عرضه این محصولات در بازار یکی از اقدامات در حال انجام این سازمان است.
وی، تولید کیت تشخیص بیماری کوئید ۱۹ را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه پیشگری و درمان دانست و گفت: کیت تشخیص بیماری کوئید ۱۹ در یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان اقتصادی تولید شده و مراحل آزمایشی را طی می‌کند؛ این محصول به زودی و با طی کردن مراحل اخذ مجوز، به بازار عرضه خواهد شد.
فاطمی امین محور سوم اقدامات این سازمان را تداوم تولید و تامین ارزاق عمومی ذکر کرد و ادامه داد: برای پیشگری از شیوع کرونا، فعالیت ۳۰ شرکت به تعلیق درآمد و یا به شدت کاهش یافت؛ اما در برخی از شرکت‌ها که محصولات ضروری مصرف مردم را تولید می کنند، از جمله خمیر مایه رضوی و... تولید را از روز دوم فروردین آغاز کردیم؛ همچنین شبکه بازار برای تامین اقلام مصرفی خانوار به صورت دیجیتالی با رعایت اصول بهداشتی فعال شد.
مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در ادامه اظهار کرد: ویروس کرونا با تمام فراز و نشیب‌هایش از بین خواهد رفت اما آثار آن باقی خواهد ماند؛ برخی از مشاغل از این بحران، آسیب دیدند از این رو راهکار سازمان اقتصادی برای مقابله با این بحران‌ها حرکت به سمت فعالیت‌های زیر ساختی است.
مدیر عامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بیان کرد: زیرساخت‌ کسب و کارها را باید تقویت کنیم تا ضرباتی که ناشی از کرونا دیده اند تقویت شود؛ به عبارتی دیگر باید در رویکردها، کیفیت و نوع محصولات تغییراتی حاصل شود.
فاطمی امین گفت: تجارب بسیار خوبی در خصوص مدیریت کرونا در سطح کشور کسب شد؛ و ما در مجموعه سازمان اقتصادی به این نتیجه رسیدیم تا به سمت جایگاه اصلی آستان قدس رضوی یعنی حمایت از تولیدکنندگان قدم برداریم و خدماتی را به مردم ارائه دهیم تا کسب و کارهای جدید شکل گرفته و تقویت شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.