بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی پس از چندین سال وعده و وعید و رفت‌وآمد مسؤولان، در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور افزایش خدمات درمانی با 329 تخت در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت و فاز نخست آن بالاخره با 60 تخت بستری عادی امروز به بهره‌برداری رسید.

قدس آنلاین: مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی با نام پیشین مریض‌خانه فیروزآبادی به همت والای مرحوم آیت الله سید رضا فیروزآبادی در سال ۱۳۰۳ در شهرری بنا نهاده شد و در زمان تأسیس با ۶۰۰ تخت بستری در زمره بزرگترین بیمارستان‌های موجود در کشور محسوب می‌شد که به جز درمان بیماران، بعدها پزشکان و اساتید بسیاری در آن پرورش یافتند.

بیمارستان فیروزآبادی بعدها گسترش پیدا کرد اما این مرکز در فضا و مساحتی گسترده و ایده‌آل نسبت به سایر مراکز درمانی در تهران با گذشت زمان آن‌گونه که باید نتوانسته از این موقعیت بهره برده و خدمات مورد نیاز مردم جنوب تهران را برطرف کند و همواره اهالی ری از کمبودها در این زمینه گلایه داشتند و در طول دهه‌های گذشته نیز چندبار تحت نظر دانشگاه‌های مختلف پزشکی قرار گرفته و دست به دست شده که سبب نارضایتی مردم بوده است.

این بیمارستان اکنون با دارا بودن بخش‌های مختلف به عنوان یک بیمارستان جنرال تخصصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با تمامی خدمات در جنوب تهران فعالیت می‌کند.

در راستای افزایش خدمات درمانی در شهرستان ری پروژه احداث بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی با ۳۲۰ تخت از حدود ۱۵ سال پیش کلید خورد و ساخت آن در داخل محوطه و پشت ساختمان فعلی آغاز شد اما در این مدت به دلایل مختلفی ازجمله عدم اختصاص اعتبار لازم و عوض شدن پیمانکاران روند کار متوقف شد و تا دو سال پیش فقط ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و نیاز به تخت‌های درمانی بیشتر و نقاهتگاه بیماران بهبودیافته، ادامه فعالیت و راه‌اندازی بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی در دستور کار مسؤولان قرار گرفت و طی یک ماه گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبارات لازم فاز نخست این بخش با ظرفیت ۱۶۰ تخت درمانی در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز در حاشیه بهره‌برداری از این بخش اظهار داشت: بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی چندین سال در انتظار راه اندازی بود که با شرایط کنونی و به واسطه درگیری ایران و تمام دنیا به ویروس کرونا، راه‌اندازی این پروژه با پیگیری‌های وزارت بهداشت، فرمانداری ری و دانشگاه علوم پزشکی ایران سرعت گرفت و طرحی که قرار بود پایان امسال تکمیل شود، در سه هفته به مرحله بهره‌برداری رسید و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب با اقدامات جهادی توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در راستای افزایش خدمات درمانی شهرستان ری این بیمارستان را افتتاح کنیم.

تأکید فرماندار ری براحیای بیمارستان‌های قدیمی

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه بهره برداری از بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: از آغاز تشکیل ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا وظایفی در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مدیریت بیماری در سطح کشور و استان ابلاغ شد و در همین راستا اقداماتی برای پیشگیری و درمان در شهرستان ری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه درمان در شهرستان ری افزود: بیمارستان فیروز آبادی از سال‌های گذشته طرحی برای افزایش ظرفیت پذیرش و تخت‌های درمانی در برنامه داشت که امروز حسب تأکید استاندار تهران و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی ایران و با استفاده از اعتبارات ارزش افزوده ۱۶۰ تخت وارد مدار خدمات دهی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه یادآور شد: یکی از اولویت‌های ما در جنوب تهران احیای بیمارستان‌های قدیمی است تا با استفاده از کادر درمانی خوبی که در دسترس داریم فضای خدمات دهی به مردم ارتقاء یابد.

توکلی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که شیوع کرونا در کشور به وجود آورده باید تمامی امکانات درمانی و سلامت ارتقاء یابد و سایر بخش‌ها نیز باید برای خدمات رسانی به مردم آماده سازی و در این راستا تأمین اعتبار شود.

وی با اشاره به عملکرد جهادگران در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در هر موقعیتی که مردم پای کار آمدند قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، همانگونه که در تکمیل و تجهیز این بیمارستان شاهد فعالیت گروه‌های جهادی در کنار متخصصین امر هستیم.

کرونا به وعده مسؤولان جامه عمل پوشاند

هدایت الله جمالی پور فرماندار سابق شهرستان ری در روز دهم بهمن سال ۹۷ در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و در این برنامه قول داده بود تا پایان سال ۹۷ پروژه بیمارستان فیروزآبادی را به اتمام برساند البته ناگفته نماند چند ماه قبل‌تر نیز در این برنامه قول اتمام این پروژه در ایام دهه فجر را داده بود!

در ادامه گفت‌وگو، جمالی پور وعده‌اش را به قبل از ۳۰ ام فروردین‌ماه افزایش می‌دهد و با اعتراض دلاوری مجری برنامه مواجه شده که می‌پرسد: «گفتید تا آخر سال!» و جمالی پور در تکمیل سخنانش می‌گوید: «بله تا آخر سال گفتم، چون می‌خواهم قولم قول باشد و تجهیزاتش تکمیل شود.»

پنجم خردادماه ۹۸ جمالی پور در حالی از سمت فرمانداری ری تودیع شد که از وعده اولش ۳ ماه و ۱۴ روز، از وعده دوم ایشان ۲ ماه و ۴ روز و از وعده سومشان ۱ ماه و ۶ روز می‌گذشت و این پروژه افتتاح نشد...

سرپرست و فرماندار بعدی شهرستان ری از افتتاح این پروژه در دهه فجر سال گذشته خبر می‌دادند که با پایان بهمن‌ماه و سال ۹۸ خبری از راه‌اندازی این بخش نشد و پروژه‌ای که سال‌ها با وعده مسؤولان مختلف محقق نشده بود امروز به واسطه مقابله با بیماری کووید۱۹ و با پیگیری‌ها و مجاهدت ارگان‌های مختلف، طلسم آن شکسته شد و فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و وعده افتتاح سایر بخش‌ها در روزهای آینده داده شد که امیدواریم بموقع محقق شود.

به گزارش فارس، بر سر درب قدیمی بیمارستان فیروزآبادی این جمله نقش بسته است: «این مریض خانه وقف است بر فقرا و رعایا و غربا و بیچارگان، لعنت بر کسانی که تخلف نمایند.» که باید سرمشق همه باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.