۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 699147

رشت - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اقامت گردشگران در مکان های اقامتی استان در بحران شیوع کرونا به صفر رسیده است.

 اقامت گردشگران در گیلان به صفر رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان ،حمید رضا آذر پور افزود : شعار امسال در برنامه ریزی نوروزی " گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن " انتخاب شده بود که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های گردشگری تعطیل شد و از گردشگران خواسته شد به گیلان سفر نکنند.

وی اظهار داشت : در این راستا هیچ واحد پذیرایی در استان حق ارائه خدمات نداشت و برخی خانه مسافرها و واحدهای غیرمجاز که با وجود اطلاع‌رسانی ها ، اقدام به فعالیت و پذیرش مسافر کرده بودند طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و بسیج مردم محلی شناسایی ‌شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مصوبات شورای سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها و با توجه به سطح بالای شیوع این ویروس در استان و ضرورت رعایت ضوابط و آئین نامه‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و نظارت بر اجرای صحیح ضوابط ابلاغ ‌شده، بازدیدهای انفرادی سازمانی و گروهی بین دستگاهی متشکل از دستگاهای ذیربط از تاسیسات گردشگری استان به‌صورت روزانه، مستمر و با جدیت در حال انجام است.

آذرپور از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صورت باز بودن قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی که نسبت به ارائه قلیان و ارائه خدمات به مسافران و همشهریان و عدم رعایت موازین بهداشتی مراتب را به شماره تلفن‌های ٠١٣٣٣٧٣٧١٣٠ و ٠١٣٣٣۶١٨۴۶۵ گزارش نموده تا نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت آن واحد متخلف طی هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و شهرستان مربوطه برای سلامت همه همشهریان اقدام قانونی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.