مجله آمریکایی فوربس از آمار عجیب رکود اقتصادی در این کشور بر اثر شیوع کرونا خبر داد و نوشت: براساس داده های وزارت کار، آمریکایی ها ۱۰ میلیون شغل را تنها در دو هفته گذشته از دست داده اند.

نابودی ۱۰ میلیون شغل در آمریکا به دلیل شیوع کرونا

قدس آنلاین؛ مجله آمریکایی فوربس از آمار عجیب رکود اقتصادی در این کشور بر اثر شیوع کرونا خبر داد و نوشت: براساس داده های وزارت کار، آمریکایی ها ۱۰ میلیون شغل را تنها در دو هفته گذشته از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، برای هفته منتهی به ۲۸ مارس، موارد مطالبات بیمه بیکاری در آمریکا به ۶.۶ میلیون رسید یعنی بالاترین میزان ثبت شده تاکنون در یک هفته.

پیش از این، رکورد قبلی این آمار در سال ۱۹۸۲ به ۶۹۵ هزار رسیده بود. در مارس ۲۰۰۹ نیز در اوج بحران مالی موارد مطالبات در یک هفته به ۶۶۵هزار رسید.

این مجله اقتصادی همچنین به تعویق کمک های دولت آمریکا به مردم اشاره کرد و نوشت: طبق اعلام کمیته تخصیص بودجه و یا کمیته راهها وروش‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، شهروندانی که مبلغ محرک اقتصادی را از طریق واریز مستقیم به حساب خود به عنوان بخشی از قانون دریافت نمی کنند ممکن است برای دریافت چک مجبور شوند تا ۲۰ هفته صبر کنند.

در حالی که مصرف کنندگان در آمریکا کم کم فشار رکود اقتصادی را تجربه می کنند، طبق اعلام انجمن بانکداران وام مسکن، تعداد درخواست های وام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته شبکه خبری سی ان بی سی، بانک آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ۵۸۰۰۰ مشتری در طی چند ساعت حدود ۶ میلیارد دلار وام درخواست کرده اند، به عنوان بخشی از کمک ۳۴۹ میلیارد دلاری دولت فدرال.

برخی تحلیلگران هشدار داده اند که برای درک عمق فاجعه رکود اقتصادی ناشی از کرونا باید منتظر آمار ماه آوریل باشیم.

این در حالی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا امروز (یکشنبه) از ۳۱۱ هزار نفر گذشت و آمار جهانی ابتلا به این ویروس بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است.
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.