فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور بر اساس یک جدول زمان‌بندی شده مشخص انجام می‌شود.

بغداد: اخراج نظامیان آمریکایی طبق جدول زمان‌بندی شده صورت می‌گیرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، فرماندهی عملیات مشترک عراق، عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار را تایید و اعلام کرد که این امر بر اساس یک جدول زمان‌بندی شده و مورد توافق دو طرف صورت گرفته است.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی الحبانیه را بر اساس یک جدول زمان بندی شده مورد توافق میان ائتلاف بین‌المللی و دولت عراق، ترک کردند و این پایگاه به فرماندهی نیروی هوایی عراق تحت نظارت نماینده‌ دفتر نخست وزیری تحویل داده شد.

وی افزود: دولت عراق، جدول زمان‌بندی مشخصی برای تخلیه کلیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی در کشور، پس از کامل شدن آمادگی نیروهای امنیتی عراق در اداره پرونده امنیتی، در دست دارد.

الخفاجی تاکید کرد که کلیه نیروهای آمریکایی پایگاه الحبانیه از عراق خارج شده‌اند و به پایگاه‌های نظامی دیگری در عراق منتقل نشده‌اند.

وی افزود: کلیه نیروهای آمریکایی پس از عقب‌نشینی از پایگاه‌های نظامی دیگر نیز، عراق را ترک خواهند کرد و بر اساس توافق میان ائتلاف بین‌المللی و دولت عراق، به مکان دیگری در کشور منتقل نخواهند شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی نیروهای «الحشد» در استان الانبار از ورود کاروان‌های نظامی آمریکایی و تجهیزات جنگی این کشور به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق خبر داد.

 نظامیان آمریکایی صبح آخرین روز سال 1398 نیز، پایگاه الفسفات در شهر القائم در استان الانبار را تحویل ارتش عراق دادند.

ائتلاف بین المللی در هفدهم مارس جاری از شروع گفت‌وگوهایش با دولت عراق برای خروج از پایگاه القائم که از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکایی‌ها در عراق است، خبر داده بود.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که عقب نشینی آمریکا از القائم آغاز راه است. گام بعدی عقب نشینی این نیروها از القیاره و سپس پایگاه کی وان(K1) در کرکوک طبق یک جدول زمانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.