بوشهر- استان بوشهر با توجه به آب‌وهوای معتدل و مطلوب پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است که بخشی از آن‌ها برای خرید از بازارهای تجاری بندرهای این کشور به‌ویژه گناوه، دلوار، کنگان، عسلویه و غیره به این استان سفر می‌کنند .

بازار های گناوه و بندر دیر تعطیل است/بازگشایی بازار شایعه است

قدس آنلاین-گروه استان ها: بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پر مشتری کشور و یکی از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است که همه ساله تعداد بی شماری از مسافران به این بندر سفر می کنند.

با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه در طول سال به‌ویژه فصول پایانی و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هم‌وطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان تصمیم گرفتند تا بازار این بندر را برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا  تعطیل کنند.

با وجود اینکه اصناف گناوه و هم چنین بندر دیر برای جلوگیری از هجوم مسافران از سال گذشته کرکره ها را پائین کشیده و تعطیل هستند اما به تازگی شایعه بازگشایی بازار تجاری بندر گناوه در فضای مجازی قوت گرفته است.

این در حالی است که رئیس اتاق اصناف گناوه  اظهار می کند: خبر بازگشایی بازار تجاری این بندر که در فضای مجازی منتشر شده شایعه است و تعطیلی این بازار همچنان ادامه دارد.

سیدفخرالدین حسینی با بیان اینکه هرگونه تصمیمی در باره تعطیلی یا دایر بودن بازار گناوه از طریق کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد می افزاید: با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه درطول سال به ویژه فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز با ورود شمار زیادی از هموطنان قصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان  بازار این بندر را از هفتم اسفند سال گذشته با مشارکت و همیاری خودجوش بازاریان برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا به این منطقه و سلامتی شهروندان تعطیل کرد.

 رئیس اتاق اصناف گناوه با بیان اینکه حتی دستفروشان هم با اتحادیه‌ها همکاری و از فعالیت در این مدت پرهیز کردن یادآور می شود: بازاریان و دستفروشان مجتمع تجاری گناوه با تعطیل کردن مغازه‌های خود سهمی مهم دربرابر شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر و این شهرستان ایفا کردند و با این اقدام از یک فاجعه و خطر بزرگ بر سلامت مردم این منطقه جلوگیری کردند.

بندر دیر تا۲۱ فروردین تعطیل است

رییس اتاق اصناف شهرستان دیر نیز با بیان اینکه در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، فعالیت کسبه این شهرستان همچنان تا ۲۱ فروردین تعطیل است اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان دیر در وضعیت سفید قرار دارد اما فعالیت کسبه غیرضرور تعطیل است و انتظارداریم که کسبه به شایعات در فضای مجازی مبنی بر بازشدن فعالیت مغازه ها  توجه ای نداشته باشند.

علیرضا آذرگون با بیان اینکه به محض دستورالعمل فعالیت مغازه ها از مرکز استان از طریق رسانه های رسمی شهرستان به اطلاع کسبه خواهد رسید ادامه داد: کسبه مانند سایر اقشار جامعه در پیشگیری از ویروس کرونا نقش بسزایی داشتند.

کمبودی در استان نیست

در همین راستا  استاندار بوشهر روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در شرایط کنونی هیچ کمبودی در زمینه کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم در این استان وجود ندارد و باید توزیع به نحوی باشد که منجر به ایجاد تجمع نشود.

عبدالکریم گراوند افزود: مردم استان بوشهر در قالب پویش در خانه بمانیم تلاش کردند زنجیره انتقال ویروس کرونا شکل نگیرد و این زنجیره قطع شود پس اگر هر تجمعی در این شرایط صورت گیرد ممکن است فردی بدون علائم ظاهری وجود داشته باشد که منجر به آلودگی و ایجاد زنجیره شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.