رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در مورد نوسانات در بازار میوه مشهد به ویژه در مورد مرکبات توضیحاتی داد.

علت نوسانات زیاد قیمت در بازار میوه مشهد چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن در مورد نوسانات قیمت میوه در بازار مشهد اظهار داشت: بحث ارتباط و گفتمانی که در فضای مجازی و اطلاعاتی در مورد ارتباط مصرف برخی میوه‌ها با مقابله با شیوع کرونا مطرح می‌شود سبب شد مصرف لیموشیرین و ترش و مرکبات افزایش پیدا کند؛ البته مرکبات در سطح دنیا قیمتش بالاتر رفته و تقاضا افزایش یافته است.

ساکن بیان کرد: افزایش قیمت مرکبات روند جهانی دارد و در سطح کشور نیز مصرفش بالا رفته است؛ فصل برداشت این میوه‌ها تمام شده و از ذخایر استفاده می‌کنیم که معمولا در سردخانه استفاده می‌شود و عمر خاصی دارد و به صورت قطره‌چکانی به بازار تزریق می‌شود زیرا اگر به یکباره وارد بازار شود در این زمینه مشکل داشتیم.

رئس اتحادیه بارفروشان مشهدمقدس تصریح کرد: بنابراین این مسئله روندی عادی است که با توجه به پایان فصل برداشت قیمت افزایش یابد؛ در مورد گوجه فرنگی از دشت مستقیما محصول برداشت می‌شود و بارندگی و سیلاب‌ها سبب شد نوسانانی جزئی را در مورد قیمت این اقلام شاهد باشیم.

ساکن خاطرنشان کرد: در خصوص باقی محصولات نیز گاها نزولات آسمانی سبب نوسانات قیمتی می‌شود اما در کل فراوانی در میادین بار را شاهد هستیم و همه چیز در مشهد داریم و کمبودی نداریم، ممکن است محدودیت عرضه داشته باشیم اما کمبودی نداریم.

وی افزود: واردات میوه به مشهد نداریم و صرفا بحث صادرات به افغانستان را داریم اما در مورد عراق بعضا صادرات صورت می‌گیرد و گاه مختل می‌شود.

ساکن تاکید کرد: به شدت بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دنبال می‌کنیم و اطلاع‌رسانی مکرر در این زمینه به همکاران صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.