روابط عمومی معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالا تا پایان هفته حمل و نقل عمومی در مشهد مجدد فعال شود، گفت: در حال تهیه و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای راه اندازی مجدد اتوبوس و مترو مشهد با شرایط «خیلی خاص» هستیم.

فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در مشهد با شرایط «خیلی خاص»

به گزارش قدس آنلاین، با اتمام تعطیلات نوروزی بعضی مشاغل مجبور به حضور در محل کار و تردد شده اند، موضوعی که با توجه به تعطیلی اتوبوس‌ و مترو در مشهد، باعث برخی سهل انگاری‌ها در شهر می‌شود.

خودروهای مسافربر شخصی که بدون توجه به خطر شیوع کرونا، چهار مسافر سوار می‌کنند، یا ون‌های بخش خصوصی که در نبود اتوبوس و البته نظارت‌های کافی سازمان‌های متولی، این روزها پر و خالی می‌شوند از شهروندانی که به دلایل موجه یا غیر موجه در شهر تردد می‌کنند؛ انگار نه انگار که طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست و انگار نه انگار که این ویروس موذی و فرصت طلب از یک لحظه غفلت ما استفاده می‌کند.

برای طرح این دغدغه با مدیر روابط عمومی معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تماس گرفتم تا ببینم شهرداری، چه راه حلی برای این موضوع در نظر گرفته است.

مجید بخت آزما ضمن تایید این مشکلات در سطح شهر، اظهار کرد: تعطیلی و تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی به خاطر این است که افراد در خانه بمانند و جز برای موارد خیلی ضروری در شهر تردد نداشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت در خانه ماندن شهروندان برای شکست زنجیره انتقال کرونا، خاطرنشان کرد: طبق قانون بخش دولتی و خصوصی باید در این شرایط، برای کارکنانی که مجبور به حضور در محل کار هستند، سرویس رفت و آمد تامین کنند چرا که اگر مراکز تجمع ایجاد شود با جهش شیوع این بیمار مواجه می‌شویم و هر یک نفر مبتلا (که گاه هم در ظاهر بدون علامت است)، می‌تواند ۴۰۰ نفر را آلوده کند.

مدیر روابط عمومی معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: ما با توجه به شرایط موجود و اینکه بعضی از شهروندان برای کارهای بسیار ضروری یا حاضر شدن در محل کار واقعا ناگزیر از تردد هستند، در حال تهیه و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای راه اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد با شرایط «خیلی خاص» هستیم.

بخت آزما افزود: نتیجه بررسی‌های ما نشان می‌دهد اتوبوس در شرایطی می‌تواند فعال شود که مسافران قبل از سوار شدن حتما دستکش و ماسک داشته باشند و حداکثر تعداد مسافران ۱۲ نفر بیشتر نباشد تا آن فاصله اجتماعی استاندارد در این شرایط حفظ شود.

وی افزود: این دستورالعمل‌ها پس از تکمیل و تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قابلیت اجرایی شدن دارند و من پیش بینی می‌کنم تا پایان هفته دوباره وسایل نقلیه عمومی با شرایط «خیلی خاص» فعال شوند.

مدیر روابط عمومی معاونت عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در مورد فعالیت مجدد مترو نیز همین موارد را بیان کرد و گفت: در مترو هم باید تعداد مسافران در حدی باشد که فاصله یک و نیم متری بین افراد حفظ شود.

بخت آزما تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم جز در موارد واقعا ضروری از منزل خارج نشوند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم، قطعا فعالیت مجدد حمل و نقل عمومی با شرایط خاصی که گفته شد به معنای کمتر شدن این خطر نیست اما جهت رفاه حال شهروندانی است که واقعا مجبور به رفت و آمد هستند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.