دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد گفت: تقاضا کرده‌ایم که دولت به فکر معیشت کارگران ساختمانی باشد که آنها در این شرایط متضرر نشوند.

دولت به فکر معیشت کارگران ساختمانی باشد/ تامین سبد معیشتی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا داوری اظهار داشت: براساس اعلام مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد و با این احتساب کارگران ساختمانی و قالیبافان شامل این مسئله نمی‌شوند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد بیان کرد: رانندگان و کارگران ساختمانی 3 درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کنند و فعلا نمی‌توان برای آنها اقدام خاصی صورت داد.

داوری تصریح کرد: فعلا هیچ کار خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و باید دید دولت برای اینها چه تصمیم خواهد گرفت زیرا خود کارگران ساختمانی معمولا مبلغی را به صورت اختیاری برای بیمه بیکاری پرداخت می‌کنند و 20 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: تقاضا کرده‌ایم که دولت به فکر معیشت کارگران ساختمانی باشد که آنها در این شرایط متضرر نشوند؛ فعلا از کانون کشوری و استانی پیگیر هستیم و روز گذشته نیز شورای شهر مشهدمقدس مصوباتی در این راستا داشته است و قرار است کارگران روزمزد و فصلی و ساختمانی سبد معیشتی دریافت کنند.

داوری تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم برای 52 هزار کارگر ساختمانی روزمزد فعال در مشهد این سبد معیشتی را اختصاص دهیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن نظام دوست ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    نتیجه ثبت نام کمک کانون کارگران مشهدی