پذیرش و درمان سریع بیماران دچار سکته قلبی در کلانشهر مشهد به منظور استفاده از ظرفیت مراکز دولتی برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، اکنون به چهار بیمارستان خصوصی واگذار شده است.

چهار بیمارستان خصوصی در مشهد مرکز معین اعلام شدند

به گزارش قدس آنلاین،  جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: چهار بیمارستانی که اکنون بیماران دچار سکته قلبی را از طریق اورژانس ۱۱۵ در مشهد پذیرش می‌کنند شامل " قلب و عروق جواد الائمه، موسی بن جعفر، مهر حضرت عباس و امام زمان (عج) " هستند.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در این چارچوب بیماران دچار سکته قلبی در قالب کد درمانی ۲۴۷ (هفته روز هفته به صورت شبانه‌روزی)  به سرعت توسط اورژانس به بیمارستانهای معین دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقال یافته و برای پیشگیری از عوارض در صورت نیاز طی زمان ۲۰ دقیقه نسبت به باز کردن رگهای بیماران اقدام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: کلیه هزینه‌های درمانی بیماران قلب و عروق با کد ۲۴۷ در بیمارستان‌های معین با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و جای هیچگونه نگرانی برای بیماران و خانواده‌های آنان از این بابت نیست.
وی گفت: بیمارستان رضوی مشهد در شرایط کرونایی اکنون به عنوان معین مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیماران دچار سکته مغزی را پذیرش می‌کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر مراکز درمانی معین بازویی قوی برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌شمار می‌روند، چراکه از زمان شیوع ویروس کرونا در مشهد بیمارستان‌های شریعتی، قائم(عج) و امام رضا(ع)   معرفی شده و تمام توان خود را برای درمان بیماران کرونایی به کار گرفته‌اند.  
به گفته دکتر بدیعی، در راستای تمرکز بهتر و بیشتر مدیران، پرسنل و کادر درمانی بیمارستانهای ویژه درمان مبتلایان به کرونا، مراکز درمانی معین در حوزه‌های قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، آزمایشگاهی و مسمومان معرفی شده‌اند.
در حال حاضر افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.