معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از تدوین طرح تفصیلی نهایی نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ظرف ۶ ماه آینده، توسط دانشگاه تهران خبر داد.

طرح تفصیلی نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی ظرف ۶ ماه آینده تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد در حاشیه بازدید ازمنطقه ثامن و اقدامات انجام شده در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در خصوص تعیین تکلیف طرح نوسازی بافت فرسوده این منطقه اظهار کرد: در خصوص طرح تفصیلی نهایی بافت پیرامونی حرم مطهر، از سوی وزارت راه وشهرسازی به دانشگاه تهران برای تدوین طرح ماموریت داده شده است.

وی با بیان این که برای تدوین طرح تفصیلی نهایی ۶ماه زمان درنظر گرفته شده است، اظهارکرد: در این مدت پاسخگویی به شهروندان با توجه به تصمیمات شورای عالی شهرسازی ومعماری و طرح‌های تفصیلی قبلی و درحال تدوین انجام خواهد شد.

حسین نژاد به تبدیل زمین‌های پلاک‌های تخریب شده منطقه ثامن به فضاهای سبز وشهری اشاره وتصریح کرد: در راستای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر پلاک‌هایی تملک و تخریب شده و به حال خود رها شده بود که این موضوع سیما و منظر این منطقه را مخدوش کرده بود.

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد ادامه داد: اگر برای ساماندهی این زمین‌ها در انتظار کامل شدن تملک‌ها می‌شدیم زمان طولانی این زمین‌ها به صورت رها شده باقی می‌ماند که در اقدامی قابل تقدیر شهرداری منطقه ثامن این زمین‌ها را تبدیل به فضاهای سبز و شهری کرده است.

وی درخصوص تعیین تکلیف طرح بلند مرتبه ‌سازی در شهر مشهد نیز گفت: برای بلند مرتبه سازی طرح مستقلی وجود ندارد و بلند مرتبه سازی در قالب طرح‌های تفصیلی هفت گانه انجام خواهد شد که این طرح ها درحال تهیه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.