عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: کشوراز حیث گسترش ویروس کرونا در شرایطی قرار ندارد که عادی سازی آن مطرح شود، از این رو اجرای این موضوع باعث از بین رفتن تمام تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان کشور و خانه نشینی مردم خواهد شد.

وضعیت کشور از حیث گسترش کرونا عادی نیست/ عادی سازی شرایط کشور به نفع جهش تولید نیست

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: عدم اجرای صحیح و درست طرح مقابله با ویروس کرونا موجب از بین رفتن تمام تلاش ها و زحمات انجام شده توسط جامعه پزشکی، پرستاران، نظام سلامت وبویژه خانه نشینی مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر قرنطینه شهرها و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از اسفندماه به طور جدی آغاز می شد تاحدود زیادی از فراگیر شدن ویروس کرونا در سطح کشورتا اواسط فروردین جلوگیری می کرد.

گرمابی با بیان اینکه نباید زحمات افرادی که با خانه نشینی، مانع از گسترش کرونا شدند به راحتی از بین برود، ادامه داد: از طرفی برخی از افراد هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند این درحالی است که در بسیاری از کشورهایی که با این ویروس درگیر هستند اگرچه از سوی مسئولان و حتی مردم تصمیمات جدی تری اجرا می شود اما هنوز تلفات انسانی زیادی در آن کشورها رخ می دهد بنابراین عادی سازی شرایط کشور در این موقعیت زمانی فاجعه عمیق و زیادی را در برخواهد داشت.

عضومجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه کشوراز حیث گسترش کرونا  در شرایطی قرار ندارد که عادی سازی آن مطرح شود، افزود: تا زمانی که به طور دقیق از مدیریت این ویروس و عدم بازگشت شرایط بحرانی اطمینان حاصل نشود نباید روال کشور عادی تلقی شود از طرفی اگرچه ممکن است این عادی سازی  در کوتاه مدت به خاطر  حمایت از تولید و اقتصاد کشور مطرح شود اما به طور قطع آسیب ها و خطر جدی نگرفتن بحران کرونا در بلند مدت به ضرر اقتصاد کشور و جهش تولید خواهد بود و حتی منجر به فلج شدن تولید و اقتصاد کشور خواهد شد.  

گرمابی ادامه داد: اگرچه با فعالیت های انجام شده تا حدودی گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور کاهش داشته است اما هنوز به سطحی نرسیده ایم که این بیماری را مدیریت کنیم از این روادامه محدود سازی فعالیت مشاغل،  قرنطینه شهرها و اجرای طرح هایی نظیر فاصله اجتماعی با جدیت بیشتر همچنان ضروری و لازم است .

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: از مردم نیز انتظار می رود شرایط و مسائل بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنند تا سطح شیوع و انتقال این ویروس کاهش پیدا کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.