مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به اینکه بیشترین میزان محصول تولید شده این شهرستان پسته است، گفت: نبود تعاونی پسته‌کاران در بردسکن سبب شده تا مشکلات کشاورزان فعال در این عرصه رصد و رفع نشود و این موضوع مشکل مهم کشاورزان این شهرستان است.

نبود تعاونی پسته‌کاران در بردسکن مشکل مهم کشاورزان این شهرستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهمیز اظهار کرد: از آنجا که این شهرستان در مسیر راه‌های ارتباطی مختلفی قرار دارد، کشاورزان در بحث خرید و فروش محصولات خود نیاز به ایجاد یک سندیکای یا اتحادیه دارند که مدیریت امور آن‌ها را به عهده بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به اهمیت توجه کشاورزان این شهرستان به کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارند، ادامه داد: اکنون کشاورزان به کشت‌های نوین وروش‌های آبیاری جدید توجه بیشتری نشان داده‌اند، اما در این مسیر کمبود نیروی کارشناس مورد نیاز از چالش‌های این حوزه کاری بوده و در سال گذشته این بخش با مشکلاتی سپری شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان محصول تولید شده بردسکن پسته است، متذکر شد: نبود تعاونی پسته‌کاران در این شهرستان سبب شده تا مشکلات کشاورزان فعال در این عرصه رصد و رفع نشود و این موضوع مشکل مهم کشاورزان بردسکن است.

مهمیز کمبود نهاده‌های کشاورزی را هم از چالش‌های این حوزه دانست و تصریح کرد: برای توسعه حوزه کشاورزی به روش‌های نوین و جدید باید تأمین نیازهای کشاورزان مورد توجه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن بیان کرد: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی بدون برنامه‌ریزی برای کشاورزان و باغداران از مهم‌ترین چالش بخش کشاورزی است، البته با اصل موضوع اعتراضی را نداریم، ولی  برای خاموشی‌ها باید یک برنامه مدون واز پیش اعلام شده وجود داشته باشد تا کشاورز خود را برای آن زمان مقرر آماده کند، نه اینکه تمام کشت و محصول کشاورزان را از بین ببریم که خاموشی چاه موتور است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بخش کشاورزی، اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در بردسکن  وجود دارد و محصولاتی همچون  پسته، انار، انگور، پنبه، انجیر و جو از جمله محصولات دارای جایگاه این شهرستان در خراسان رضوی کشت می‌شود.

مهمیز با اشاره فعالیت ۱۲ هزار کشاورزی و فعال عرصه کشاورزی در بردسکن وجود دارد، خاطرنشان کرد: از کشاورزان درخواست می‌کنم با رعایت امور کشاورزی، بیمه محصولات و نیز نصب سایبان در باغات اقدام کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.