نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور تحقق جهش تولید نیاز به تحول جدی در زمینه رفع بروکراسی های اداری ، بخش نامه ها و دستورالعمل های دست و پاگیر وجود دارد.

جهش تولید نیاز به تحول جدی در رفع بروکراسی های اداری دارد /رسانه ها نقش تاثیرگذاری در تحقق جهش تولید دارند

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  طی یک دهه گذشته و بنا به ضرورت هایی که کشور با آن مواجه است شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری  پیرامون مسائل اقتصادی طرح شده است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی  افزود: تحقق جهش تولید نیاز به همکاری و همدلی همه مسئولان نظام و بویژه مردم دارد و نیاز است که در این زمینه اقدامات اساسی و بنیادین انجام شود تا واژه جهش به معنای واقعی اجرا شود.

وی ادامه داد: وزارتخانه های صنعت و معدن،اقتصاد، کار و تعاون،  جهادکشاورزی و راه و شهرسازی در خط مقدم اجرای این شعار هستند و باید تمام امکانات خود را در جهت به ثمر نشستن این شعار بسیج کنند و باسازوکاری متفاوت از سال های گذشته عمل کنند.

گرمابی با بیان اینکه وزارتخانه هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم ، آموزش و پرورش و امور خارجه نیز باید در زمینه بستر سازی و ایجاد الزامات تحقق جهش تولید فعالیت های بنیادی انجام دهند، اظهار کرد: اگرچه سال گذشته به نام رونق تولید نامگذاری شده بود اما بروکراسی های اداری و بخش نامه ها و دستورالعمل های دست و پاگیر همچنان مسیر تولید را مسدود کرده بودند از این رو امسال نیاز به تحول جدی برای تحقق جهش تولید در کشور بیش از گذشته احساس می شود.

وی افزود: از طرفی همزمانی آغاز سال جدید با شیوع ویروس کرونا به طور یقین شرایط متفاوت تری را برای کشور و تولید رقم خواهد زد و بدون تردید کشور در دوران پسا کرونا با برخی چالش ها مواجه خواهد شد که باعث تغییر در بعضی از اولویت ها خواهد گردید و ممکن است تعدادی از صنایع سقوط و یا صعود داشته باشند که در این زمینه نیز دولت باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نقش برجسته رسانه ها در تحقق جهش تولید نباید غفلت صورت بگیرد، ادامه داد: برای رفع آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای تحقق جهش تولید، دستگاه‌های دولتی باید هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری پرهیز کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.