ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: حجم صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی این در طول سال ۱۳۹۷ در قیاس با سال پیشتر از آن به میزان ۴۰ درصد در وزن و ۱۴ درصد از نظر ارزش مالی بیشتر شد.

حجم صادرات کالا از خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه افزود: پارسال دو میلیون و ۹۵۷ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: وزن صادرات کالا طی سال ۱۳۹۶ از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی دو میلیون و ۱۱۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی همچنین گفت: ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از کل ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی سال ۱۳۹۷ این استان از محل تجارت چمدانی و ۵۲ میلیون و ۱۲۱ هزار دلار آن از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون صورت گرفت.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی طی پارسال شامل زعفران، کفپوش و سیب ذکر و بیان کرد: مقصد صدور این کالاها افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات بودند.

جهانخواه افزود: همچنین میزان واردات کالا به خراسان رضوی از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی طی پارسال ۲۷۴ هزار تن به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال پیشتر از آن در وزن ۲۳ درصد و در ارزش پنج درصد کاهش نشان می دهد.

وی میزان واردات سال ۱۳۹۶ کالا را به خراسان رضوی نیز ۳۵۷ هزار تن به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار ذکر و بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به استان طی پارسال شامل پنبه، برنج، ابریشم خام و لوبیا چیتی بود و مبدا واردات آنها ترکیه، امارات، فدراسیون روسیه و ازبکستان بوده اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا 'تراز بازرگانی خارجی' گمرکات این استان در سال ۱۳۹۷ مثبت و معادل یک میلیارد و ۹۰۳ میلیون دلار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.