مسئول سازمان بدر در استان الانبار تأکید کرد که آمریکا با وارد کردن پاتریوت قصد دارد مقرهای سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی را هدف قرار دهد.

یک مسئول سازمان بدر عراق خواستار توضیح دولت درباره استقرار پاتریوت شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار واقع در غرب عراق، درباره تحرکات اخیر ایالات متحده آمریکا در این کشور هشدار داد و هدف آن را «الحشد الشعبی» دانست.

الانباری به پایگاه خبری المعلومه گفت که «آمریکا از توافقنامه راهبردی با عراق به عنوان بهانه‌ای برای وارد کردن سامانه پاتریوت به پایگاه‌های نظامی خود در استانهای غربی [عراق] استفاده کرد».

وی همچنین خبر داد که سامانه پاتریوت از کویت وارد عراق شده و دولت عراق نیز از این مسئله اطلاع داشته است.

این مسئول عراقی از پارلمان این کشور خواست که از دولت درباره رفتارهای اخیر آمریکا که امنیت عراق را تهدید می‌کند، توضیح بخواهد.

الانباری بر این باور است که آمریکا با وارد کردن پاتریوت قصد دارد مقرهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و نیروهای امنیتی را هدف قرار دهد.

در همین ارتباط، دولت پیشبرد امور عراق به ریاست عادل عبدالمهدی اخیرا برای دومین بار از ایالات متحده آمریکا درباره اقدام این کشور به استقرار سامانه‌های پاتریوت، توضیح خواست، ولی واشنگتن هیچ توضیحی ارائه نکرد.

روزنامه العربی الجدید چاپ لندن گزارش داد (+) که آمریکا با نصب این سامانه‌، در پی حراست از رژیم صهیونیستی و تأمین امنیت مرزهای شمالی عربستان سعودی با عراق است.

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق هم تأکید کرد که «استقرار سامانه پاتریوت که با وجود مخالفت دولت و مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی، صورت گرفته است، نقطه امن دیگری برای رژیم صهیونیستی است».

البلداوی تأکید کرد که این سامانه، بخشی از سامانه سپر رژیم صهیونیستی و به منظور حمایت از این رژیم و حفظ منافع آمریکا در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.