معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از بکارگیری کلیه تجهیزات و امکانات مدیریت شهری و آماده باش ۵۰ ایستگاه اتش نشانی برای رفع هرگونه آب گرفتگی در سطح شهر در پی بارش شدید باران خبر داد.

آماده باش تمامی تجهیزات خدمات شهری مشهد در پی بارش ها/ سقوط ۷۴ اصله درخت در سطح شهرمشهد

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی یعقوبی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر بارش های رگباری توام با رعد و برق ، وزش باد شدید، بارش تگرگ، احتمال آبگرفتگی ، ایجاد رواناب و سیلاب از بعدازظهر روز گذشته تا امروز در سطح خراسان رضوی ، تمامی امکانات خدمات شهری برای مقابله با هر گونه آب افتادگی در سطح شهر بصورت آماده باش درآمد.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۱۰۰ نیروی خدمات شهری بصورت سه شیفت بکارگیری شده است ، افزود :  ۱۲۵ دستگاه تانکر،۱۳ دستگاه پمپ خودمکش، ۱۲۰ دستگاه موتور پمپ سیار نیز در سطح شهر بصورت آماده باش در سطح شهر استقرار یافت و بالغ بر ۲۰۹۰۰ کیسه شن در نقاط مختلف شهر جانمایی گردید.

 وی افزود: همچنین ۵ دستگاه لودر و تمامی عوامل کارگری برای رفع هرگونه آب افتادگی در سطح شهر به حالت آماده باش در آمد که در چند ساعت اولیه به دلیل شدت باران ورگباری بودن آن برخی از معابر از جمله بلوار جمهوری، بلوار شهید ناصری، خیابان ابوذر، بلوار حر و خیابان بنی هاشم در محدوده شیرودی و بلوار صبا، دچار تجمع آب شدند، اما با تلاش نیروهای خدمات شهری موارد تجمع آب برطرف گردید و  هیچ معبر و زیرگذری مسدود نشد.

یعقوبی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۰ ایستگاه‌ و پایگاه‌ آتش‌نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده‌باش کامل بودند و بیش از ۱۵۰۰ تماس طی عصر و شب گذشته با سامانه ۱۲۵ برقرار گردید و ۴۵ عملیات امدادی شامل " ۱۴ " مورد رفع آبگرفتگی داخل منازل و مجتمع های مسکونی به خاطر پس زدگی فاضلاب شهری، مسدود شدن ناودانی بر روی پشت بام ها و تراس منازل، پرشدن چاه های داخل منازل، ۱۹ مورد سقوط درختان در داخل حیاط منازل بر روی دیوار و یا خودروها ،  ۱۲ مورد عملیات ایمن سازی و بازدید از چاه ها و اسکلت ساختمان هاو دیوارهای خطری درداخل منازل شهروندان توسط آتش نشانان مستقر در ایستگاه ها انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همانطور که در بارش های گذشته محدوده خیابان پنجتن ۴۷ دچار پس زدگی شبکه فاضلاب شد ، در این بارش نیز آب ناشی از این شبکه، در سطح معبر جاری شد که در همین راستا همکاران و نیروهای خدمات شهری نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام نمودند.

یعقوبی درخصوص آماده باش در محدوده کشف رود گفت: ۳ اکیپ فعال، ۴ دستگاه خودرو  و  ۱ دستگاه بیل مکانیکی برای بارش های پیش بینی شده به حالت آماده باش درآمد و در محل های حادثه خیز  شامل  پلهای قازقان ، پنجتن و خین عرب تا پایان عصر امروز مستقر هستند، اما خوشبختانه تا کنون بدلیل لایروبی های انجام شده در چند روز گذشته خسارتی گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به آماده باش بیش از ۲۵۰ نفر نیروی کارگری به همراه ۷۰ دستگاه خودرو در نقاط مختلف شهر در حوزه فضای سبز، در اثر وزش شدید باد  ۷۴ اصله درخت سقوط کرد که با تلاش همکاران حوزه فضای سبز بلافاصله موارد جمع آوری شد.  

منبع: شهرداری مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.