تبریز- این روزها بازار تعطیل است و بسیاری از کسبه خانه نشین شدند اما آنچه که در این دوران بیش از همه موجب رنجش برخی خانواده ها شده وضعیت کارگرانی است که به دلیل شرایط بد اقتصادی از کار بیکار شدند و یا به واسطه ایجاد محدودیت های تردد نمی توانند به کار روزمزد خود ادامه دهند.

چشم کارگران به تدابیر حمایتی دولت دوخته شده است

قدس آنلاین-گروه استان ها: در تبریز مانند بسیاری از شهر های کشور بسیاری از افراد نان خود را از دستفروشی کنار خیابان و یا دوره گردی در کوچه ها به دست می آورند.

متاسفانه کرونا افزون بر یک ماه است که بساط این فروشندگان و کسبه خرده پا را جمع کرده و از آن جا که بسیاری از آن ها فاقد بیمه و پوشش حمایتی دولتی هستند لذا بیشترین فشار اقتصادی و معیشتی را تحمل می کنند. 

شناسایی گروه های نیازمند

استاندار آذربایجان شرقی در همین رابطه ابراز کرد: اطلاعات بسیاری از این افراد را در دست داشته و لذا برای حمایت آن ها اقدام خواهیم کرد.

 محمدرضا پورمحمدی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه گروه‌های نیازمندی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد و گروهی نیستند و برای شناسایی این افراد تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی و شناسایی دستفروشان آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد افزود: در طرح جمع آوری دستفروشان که چند ماه قبل می‌خواستیم اجرا کنیم اما ناموفق بود، اطلاعات دستفروشان به دست آمد لذا با توجه به همین  اطلاعات به زودی این دستفروشان تحت پوشش حمایت قرار خواهند گرفت.

حمایت از کارگران

استاندار آذربایجان ‌شرقی در خصوص نگرانی کارگران و دغدغه خانواده ها آن ها بابت هزینه های معیشت نیز اظهار کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی که با کارگرانشان مدارا می‌کنند ۱۰ میلیارد دلار توسط دولت در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه با نظر فنی ستاد کرونا، کارگران بیکار شده‌ برخی واحدها بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: کارگران واحدهای تولیدی که نیاز به تولیداتشان در حال حاضر وجود ندارد و فعلا بیکار هستند، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

تشکیل ستاد حمایت از بیکار شدگان ضروری است

در همین حال نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در جریان شیوع بیماری کرونا، اقشار مختلف مردم به ویژه کارگران روز مزد دچار ضربات جبران‌ناپذیری شده‌اند که باید حمایت از آنان را در دستور کار قرار دهیم  اظهار کرد: با توجه به آسیب جدی شیوع بیماری کرونا در کسب و کارهای خرد و مشاغل آزاد، تشکیل ستاد حمایت از بیکارشدگان بر اثر کرونا در استان ضروری و کارساز است.

روح‌الله حضرت‌پور با اشاره به این موضوع که بیکاران نیز در چنین شرایطی به حمایت هر چه بیشتر دولت نیازمند هستند افزود: نمایندگان مجلس برای خدمات‌رسانی به افرادی که کسب و کار آنان دچار زیان شده است عزم جدی داشته و در این راستا با حمایت از تمامی برنامه‌های اثرگذار در کنار دولت خواهند بود.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مقرر کرده است که تمام بیکار شدگان بر اثر شیوع کرونا را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد و بر اساس آماری که وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای انجام این امر مهم در نظر گرفته شده که امیدواریم در خصوص جذب اعتبار مناسب در این خصوص به استان، اقدامات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.