همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با وجود تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کتابخوانی تعطیل نشده و کتابداران به ارائه خدمات به اعضا در فضای مجازی اشتغال دارند.

کتابداران به ارائه خدمات  در فضای مجازی اشتغال دارند

به گزارش قدس آنلاین ، عاطفه زارعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «کتابخوانی هرگز تعطیل نمی‌شود» اظهار کرد: با تداوم تعطیلی‌ کتابخانه‌های عمومی به منظور حفظ ارتباط کتابخانه با اعضا برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از بستر فضای مجازی تدوین شده که در حال اجراست.

وی افزود: هر یک از کتابخانه‌های عمومی در منطقه فعالیت خود و با استفاده از شبکه مجازی خدمات‌دهی به اعضا را آغاز کردند و آن‌ها را در امور فرهنگی مشارکت دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابداران بهره‌برداری از رسانه‌های محلی به ویژه در فضای مجازی را در دستور کار قرار دادند تصریح کرد: در این ایام ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در نظر گرفته شد و ارتباط کتابخانه با اعضا همچنان برقرار مانده است.

زارعی با بیان اینکه تاکنون هزاران نقاشی توسط کودکان و نوجوانان با موضوع «کرونا را شکست می‌دهیم» به اداره کل ارسال شده که در صفحات مجازی کتابخانه‌ها منتشر می‌شود گفت: علاوه بر آن کانال کتابخوانان در پیام‌رسان بله تشکیل شده و آثار ارسالی در این شبکه نیز منتشر می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه از سراسر نقاط استان مردم کتابخوان و فرهنگ‌دوست نیز ویدیوهای معرفی کتاب خود را برای ما ارسال کردند که در فضای مجازی در حال انتشار است.

آغاز دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: خوشبختانه جشنواره کتابخوانی رضوی که دهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و به یک بالندگی رسیده است توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم به منظور شرکت الکترونیکی علاقمندان در این جشنواره فراهم شده است تصریح کرد: نسخه الکترونیکی منابع در سنین مختلف در اختیار همگان به صورت رایگان قرار داده شد و امکان شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره در سایت‌ اینترنتی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir فراهم شده است.

زارعی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور و به تبع آن استان همدان است که به همین منظور هر ساله با تلاش و همت کتابداران در سراسر نقاط استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.