معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد از کل تماسهای مردمی با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ این استان طی نیمه نخست فروردین ماه جاری مختص به موارد مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا بوده است.

۳۰ درصد مشاوره تلفنی بهزیستی خراسان رضوی مختص کرونا است

به گزارش قدس آنلاین، حسین تنهاطلب افزود: طی نیمه اول فروردین ماه در استان تعداد ۷۴۰ تماس تلفنی از سوی مردم با خط ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی استان برقرار شده است.

وی با بیان این که این مرکز امسال به دلیل پاسخگویی به نیازهای مردمی و ارائه مشاوره در جهت حمایت روانی در شرایط بحرانی موجود در کل ایام تعطیلات از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب فعال بود ادامه داد: طی ۱۵ روز فروردین امسال تماسهای تلفنی با این مرکز رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد تماس در این ایام با ۱۰۱ تماس مربوط به اختلافات خانوادگی پیش آمده بر اثر قرنطینه خانگی و مشکلات افراد در منزل است.

وی افزود: رتبه دوم بیشترین تماس‌ مردمی با ۸۸ مشاوره مربوط به اضطرابات ناشی از شوع بیماری کرونا و نحوه مقابله با آن طی این مدت بوده است.

تنهاطلب گفت: وسواس فکری و رفتاری در زمینه شست و شوی افراطی و نیز نگرانی‌های مربوط به فوت عزیزان به دلیل ابتلا به کرونا نیز با ۶۳ مورد تماس تلفنی، سومین رتبه بیشترین تماس با این مرکز مشاوره را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.