سخنگوی وزارت امور خارجه از رایزنی‌ها و پیشنهاد تهران به کشورهای مختلف طرف تجاری با خود برای انتقال پولهای بلوکه شده ایران به کانل سوئیس خبر داد.

رایزنی تهران با کشورها برای انتقال پولهای بلوکه شده به کانال سوئیس

قدس آنلاین: سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به قدس آنلاین درباره اقدامات این وزارتخانه برای آزادسازی و دسترسی دولت به پولها و دارایی های بلوکه شده کشور بر اثر تحریم های آمریکا در حالی که درخواست وام ایران در شرایط بحران ناشی از کرونا از سوی بانک جهانی با فشار واشنگتن رد شده با بیان اینکه در موضوع رد درخواست وام از بانک جهانی در مورد ایران سیاسی کاری صورت گرفت، اظهار داشت: ما مایل هستیم دو مسئله  مورد توجه دنیا قرار بگیرد. نخست  اینکه به ویژه در شرایطی که ایران نیز مانند دیگر کشورها با بحران همهگیری بیماری کرونا روبروست و دست و پنجه نرم می‌کند، این تحریم‌ها باید برداشته شود و مسئله دوم نیازی است که ما برای دسترسی به منابعمان در خارج از کشور به منظور خرید و تامین اقلامی همچون مواد غذایی و دارو و تجهیزات پزشکی داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:  پول ملت ایران در برخی از کشورها وجود دارد ولی به دلیل فشار آمریکا بر آن کشورها، پول ایران در آنجا مانده اجازه نمی‌دهند  وارد کشور شود.تمام هم و غم ایران رفع این موانع است که امیدواریم بطرف شود.

موسوی گفت: بدین منظور با کشورهایی که منابع ایران در آنجاست، رایزنی کرده‌ایم و این رایزنی ها ادامه دارد تا بتوانی این منابع را آزاد کنیم

وی افزود:  حتی به این کشورها پیشنهاد داده ایم برای حل مشکل این منابع به کانال سوئیس در چارچوب اینستکس انتقال داده شود که ما بتوانیم از این طریق تجارت و تهییه اقلام مورد نیاز را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.