مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: پارسال ۸۰۹ هزار و ۶۸۵ تن انواع کالا با ۳۴ هزارو ۲۸۳ دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان صادر شد.

صادرات ۸۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، کریم نوایی نظامی افزود: سال گذشته واردات کالا از سمت کشور افغانستان به این پایانه ۲۸ هزار و ۲۸۷ تن کالا با ۱۷۷ دستگاه بود.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸ افزون بر ۳۰ هزار و ۴۳۴ تن کالا با هزار و ۵۲۸ دستگاه کامیون به سمت این کشور ترانزیت خروجی انجام شد.

نوایی نظامی  تصریح کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و گفت: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

وی به جایگاه پایانه مرزی دوغارون از نظر ترانزیت و صادرات انواع کالا اشاره کرد و افزود: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را در بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

نوایی نظامی ادامه داد: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.