عضو کمیسیون فرهنگی به نقش رسانه ها در جهش تولید اشاره کرد و گفت: باید در خصوص کمیت و کیفیت تولید داخل قضاوت شود تا در نهایت منجر به جهش تولید شود.

انعکاس کمیت و کیفیت تولید در رسانه ها باعث جهش تولید می شود

سید احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امسال سال جهش تولید  است، گفت: اجرای جهش تولید در عرصه های مختلف در دست مردم و فعالان بخش خصوصی است بنابراین برای دستیابی به این شعار باید به مردمی شدن اقتصاد و تقویت حوزه مشارکت گسترده تر بخش خصوصی برویم.

نماینده مردم فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه در مجلس دهم ادامه داد: در این میان تنها کاری که دولت باید انجام دهد، کاهش اقدامات مداخله گرایانه که باعث دلسردی فعالان بخش خصوصی می شود، نباید با مداخله های دستگاههای دولتی باعث آسیب پذیری بخش خصوص شد.

وی بیان داشت: مداخله دستگاه های دولتی باعث شده تولید در شاخص های مختلف دستخوش تغییر و تحولات منفی شود، به دنبال آن شاهد ایجاد سیستمی بودیم بکه باعث نقش آفرینی کمتر بخش خصوصی بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مولفه های فرهنگی موثر در جهش تولید، اظهار داشت: رسانه، افکار عمومی و ناظران بیرونی می توانند قضاوت خود را نسبت به کمیت و کیفیت تولید داخلی از طریق رسانه ها اعلام کنند و به نوعی جهش تولید را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: تولید در حوزه های صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع وابسته به آن، تولید در عرصه های مختلف فرهنگی، صنایع دستی و سایر بخش های فرهنگی و خدمات عمومی تعریف می شود که می توان با توجه به اهمیت هر بخش تولیداتشان آنچنان قوی شود تا بتواند حجم عمده ای از بازار صادراتی کشور را بگیرند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد کشور به سمت عدم وابستگی به نفت حرکت می کند و تحریم های بین المللی این فضا را تشدید می کند، بنابراین باید در حوزه هاز محتلف تولید توان داخلی را افزایش داد تا در بخش صادرات خللی ناشی از عدم صادرات نفت خام کشور وارد نشود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.