البرز- رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه البرز با انسجامی مثال زدنی برخلاف تصور خیلی ها مرحله اول بحران کرونا را به خوبی پشت سر گذاشت گفت: در مبارزه با کرونا مردم، کادردرمانی و مسئولان استانی هم افزایی بسیار خوبی را داشتند.

البرز نخستین مرحله مقابله با کرونا را پشت سرگذاشت/وضعیت هنوز عادی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین کریم در نشستی خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد اظهار کرد:روزهای بسیار سخت و پرفشاری را از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی پشت سر گذاشتیم و البرز برخلاف تصورها توانست به خوبی بدرخشد و این بیماری و بحران های ناشی از آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه مردم استان برای کاهش چرخه انتقال بیماری بسیار کمک کننده بودند گفت:در کنار این اتفاق مسئولان استان در قالب ستاد کرونا تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس صرف کردند و تمام ظرفیت های خود را به میدان آوردند.

این مسوول ادامه داد:در روزهای آغازین شیوع بیماری سازماندهی و مدیریت اوضاع بسیار سخت بود اما به لطف خداوند و همکاری های صورت گرفته در حال حاضر در فاز مدیریت این بیماری هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از غربالگری ۷۵ درصدی استان در خصوص ویروس کرونا خبرداد و گفت:امید می رود بتوانیم در ادامه برتعداد افراد در این غربالگری بیفزاییم.

وی با ارائه آماری از آمار افراد بستری در بیمارستان های استان در خصوص بیماری کرونا گفت: در مقطعی که پیک بیماری را شاهد بودیم تا ۵۰۰ تخت بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال بود اما اکنون این میزان ۴۳۰ نفر است.

دکتر کریم افزایش میانگین ابتلا و مرگ ومیر در استان را دیگر دستاورد ارزشمند در این مدت دانست و گفت: با تلاش کادردرمانی در استان خوشبختانه ۱۰ سال این آمار بالا رفته است واین میزان در استان به ترتیب برای ابتلا ومرگ ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶۷ سال است.

این مسئول در ادامه اقدام اخیر دولت در خصوص عادی سازی برخی فعالیت ها را یک تصمیم مبتنی بر ایجاد تعادل میان فعالیت اقتصادی و حفظ سلامت مردم عنوان کرد و گفت: از نگاه من این تصمیم خوشایند نیست و می تواند ماه های پیش رو را سخت تر کند چرا که ما درمراحل اولیه شیوع هستیم و با مدیریت بیماری سعی در کاهش مرگ ومیر داشته ایم وقظعا اگر ساده انگارانه با موضوع برخورد کنیم کار دشوار می شود.

 وی فاصله گذاری اجتماعی رااصلی ترین روش برای پیشگیری از بیماری عنوان کرد و گفت: نباید خیال مردم را از این بیماری راحت کرد و همچنان باید تا حد امکان از ترددهای غیرضرور دوری کرد و معتقدم کرونا ماری است که پشت در خانه خوابیده است وبا کوچکترین غفلت می تواند موجب آسیب و پشیمانی شود.

دکتر کریم از رسانه ها خواست مردم را در شرایط فعلی بیش از گذشته به موضوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن حساس کنند و گفت:همه اصناف، ادارات و مشاغلی که ناگزیر به فعالیت هستند باید کرونا را در اولویت کار خود قرار دهند و خدای ناکرده محل فعالیت خودشان را به مرکز انتقال بیماری مبدل نکنند.

وی در پایان با قدردانی از کادردرمان دانشگاه علوم پزشکی کشور به خصوص البرز گفت: در این موضوع همکاران ما در خظ مقدم مقابله با بیماری بودند وجانفشانی کردند و خوشحالم که عنوان کنم برخلاف دیگر استان ها تا امروز در کادر درمانی شاهد فوتی ناشی از کرونا نبوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.