سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: جلسه اینترنتی بین اعضای هیات‌رییسه و تنی چند از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و نامه تاییدیه انتخاب «مهدی محمدنبی» نیز از سوی ای‌اف‌سی به دست ما رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، انتخاب نبی را تأیید کردند

قدس آنلاین: امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری جلسه هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دومین جلسه اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال در سال ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح در محل فدراسیون فوتبال آغاز شد. در ابتدا بحث انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت. با قاطعیت مطلق آرا مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. اعضا از تلاش‌های ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیرکلی تشکر کردند.

وی در ادامه افزود: امروز مقارن با برگزاری جلسه و با توجه به جلسه روز گذشته که به طور اینترنتی بین اعضای هیات‌رییسه و تنی چند از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامه رسمی کنفدراسیون به فدراسیون فوتبال رسید که در آن معرفی نبی به عنوان دبیرکل جدید را تایید کرده و تبریک گفتند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره کنار رفتن ابراهیم شکوری تصریح کرد: فرایندی بود که طی شد و در جلسه ۲ هفته پیش وی و حیدر بهاروند، مباحث لازم انجام شد و در نهایت فرایند تغییر صورت گرفت. به صورت عادی و طبیعی در طول سال مسائل مختلفی بین فدراسیون و فیفا و ای‌اف‌سی وجود دارد اما آن چیزی که واقعیت دارد نهایتا تصمیم‌گیری است که در هیات‌رییسه انجام شد و تمامی نفرات دبیرکلی نبی را اعلام کردند.

وی همچنین بیان داشت: مساله دومی که امروز صحبت شد راجع به اصطلاح اساسنامه بود. جدول زمانی مشخصی مورد بحث قرار گرفت. برای فرایند اصلاح اساسنامه جدول زمانی تدوین شد. این موضوع هم تصویب شد. جدول زمانی طراحی شد و در موعد زمانی مقرر خودش به مبادی ذی‌ربط در فیفا ارجاع داده خواهد شد. جزییات در این مورد در روزهای آتی اطلاع رسانی می‌شود.

علوی درباره حواشی پیرامون انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا از همکاری رسانه‌ها تشکر می‌کنم. در این راستا بی‌پروایی شکل گرفت و مباحثی مطرح شد اما خوشحالیم که امروز فضا به گونه‌ای پیش رفت که فیفا تایید لازم را درباره دبیرکلی انجام داد.

وی در پایان راجع به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: ابتدا این موضوع به زمانی مربوط می‌شود که جلسه مجمع برای تایید اساسنامه برگزار شود. در آن جلسه درباره زمان برگزاری مجمع برای انتخابات هم بحث می‌شود. سپس در دولت باید تایید شود. مشی فدراسیون این بود که به سرعت این موضوع به انجام برسد و طبعا در انتخاباتی که قرار بود ۲۵ اسفندماه برگزار شود، ما آماده بودیم و به هر دلیل در آن مقطع انتخابات برگزار نشد. اجازه بدهید تا زمان خاصی را نگوییم. باید کار را جلو ببریم. جزییات درباره برنامه زمان‌بندی را اعلام می‌کنیم.

در جلسه مجازی که برگزار شد تمام جزییات مدنظر و پرسش‌های مدنظر کنفدراسیون با توضیحات اعضای فدراسیون همراه بود. در کمترین زمان تایید شد و کنفدراسیون نیز نامه خود را ارسال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.