رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهدمقدس گفت: کسب‌وکارهای فرهنگی واجد شرایط در مشهد از سوی ارشاد به وزارت فرهنگ و ارشاد برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

ضربه مالی کرونا به فعالیت‌های هنری مشهد / کسب‌وکارهای واجد شرایط وام می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد استادی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشهد در روزهای شیوع کرونا اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته جلساتی برگزار و آسیب‌ها را احصاء کرده‌ایم و مواردی نیز از وزارتخانه پیگیری شده زیرا در حوزه اختیارات استان نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهدمقدس گفت: حمایت‌ها به صورت متمرکز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود و وام‌هایی نیز برای کسب و کارهای فرهنگی قرار است اختصاص یابد و درخواست‌هایی نیز برای ما آمده که آنها را به وزارتخانه ارجاع می‌دهیم.

استادی با بیان اینکه از این برهه به عنوان یک فرصت برای برخی از آموزشگاه‌های خود جهت عرضه خدمات در فضای مجازی بهره گرفته‌ایم تصریح کرد: آموزش‌های مجازی را تلاش کرده‌ایم در سیستم آموزشی این آموزشگاه‌ها نهادینه کنیم و البته ممکن است بحث فعالیت‌های تجمعی نیز بعد از ۳۰ فروردین با دستورالعمل‌های جدید فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل در حوزه کلان است و از حیطه اختیارات ما خارج است و ما صرفا در حوزه آسیب‌شناسی و احصاء موارد ورود کرده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهدمقدس تاکید کرد: وزارت ارشاد قبل از این نیز بحث‌های حمایتی در حوزه توسعه کسب و کارهای فرهنگی داشت و در این ایام نیز تشدید شده است و وام‌هایی که قبل از کرونا در نظر گرفته شده بود اختصاص پیدا کرده است.

استادی اظهار داشت: سال گذشته تا قبل از شروع کرونا، برای نخستین بار در تاریخ سینماهای مشهد کارگروهی را متشکل ار مدیران سینمایی با حضور معاون هنری و سینمایی استان تشکیل دادیم که اتفاق بسیار خوبی است و مدیران سینماهای ما برای نخستین بار دورهم جمع می‌شوند اما بعد از قصه کرونا و با توجه به محدودیت ارتباطات تشکیل نشده و امیدواریم هفته آینده تشکیل شود.

وی گفت: منتظر هستیم ببینیم وضعیت چگونه خواهد بود؛ تعداد زیادی مجوز در اسفند و فروردین صادر کردیم که لغو شده و واقعا هم از حیطه ما خارج بوده است.

استادی بیان کرد: در بحث گذر فرهنگ و هنر ضرر زیادی دادیم و فعالیت‌ها آسیب دید زیرا برآوردهای زیادی صورت داده بودیم اما بهرحال این مسائل کشوری است و صرفا مربوط به مشهد نیست.

وی تصریح کرد: مکلف به تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی هستیم البته در این مدت خدمات ما جاری بوده و اجازه ندادیم فعالیتی متوقف شود و از این بستر برای توسعه آموزش‌های مجازی در آموزشگاه‌های خود بهره بردیم و اکنون سامانه‌ای توسط یکی از آموزشگاه‌های ما در حوزه مجازی در حال طراحی است و ما نیز حمایت می‌کنیم و در حال صدور مجوز هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: نمایشگاه‌هایی در حوزه نقاشی و خوشنویسی در اینستاگرام برگزار کردیم و آموزش‌هایی نیز در این حوزه داشتیم و از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کردیم.

منبع: تسنیم 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.