بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن طی یک هفته گذشته در مجموع ۱۷۹ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و جاده‌های شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.

سیلاب در گناباد ۱۷۹ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین،   مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن ۱۲۹ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی، منابع آب، ساختمان و تاسیسات نگهداری دام و طیور و بخش کشاورزی این شهرستان به خصوص در بخش کاخک خسارت زد.

علیرضا حسین زاده افزود: در این راستا به ۳۰۰ هکتار از  اراضی باغی و زراعی،  تعدادی از قنوات و کانال‌های انتقال آب و راه‌های دسترسی به مزارع کشاورزی و همچنین بخش دام و طیور این شهرستان خسارت وارد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: سیلاب و بارش شدید باران بالغ بر پنجاه میلیارد ریال به جاده‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

مسعود گنجعلی افزود: بارش شدید باران منجر به ریزش کوه و نشت گل و لای در چند نقطه از جاده کاخک به کریمو و سرایان و مسدود شدن این جاده شد که راهداران گناباد با مدیریت سریع نسبت به رفع انسداد این جاده اقدام کردند و عملیات لایروبی آن نیز انجام شد.

بارش باران و سیل ناشی از آن طی هفته گذشته به جادها،  مزارع و منازل مسکونی ۱۰ روستای بخش کاخک گناباد از جمله پچک، کلاته نو، مغاث و تک زو خسارت زد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد هم گفت: در مجموع ۱۴.۶ تا  ۶۵.۸ میلیمتر باران طی هفته  گذشته در  هشت ایستگاه باران سنجی این شهرستان ثبت شد که کمترین آن در گیسور بخش مرکزی و بیشترین آن در ایستگاه سد کاخک بود.

داریوش شیبانی گفت: طی دو روز قبل نیز بین هفت دهم تا ۱۲ میلیمتر باران در ایستگاه‌های باران سنجی گناباد ثبت شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.