رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نباید در پاسخگویی به شهروندان خللی ایجاد کند.

فاصله‌گذاری اجتماعی نباید خللی در پاسخگویی ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری امروز در جریان بازدید از شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۱ مشهد افزود: همزمان با جلوگیری از شیوع کرونا، باید به کارکنان و شهروندان نیز توجه شود و یکی از نکات مهم، ایجاد توازن بین خدمتگذاری و خدمات‌ دهی به شهروندان و کارایی و راندمان مجموعه مدیریت شهری است.
وی ادامه داد: یکی از تاکیدات اعضای شورای شهر به شهرداری، حفظ راندمان و کارایی در این مجموعه، با وجود رعایت ضوابط بهداشتی است.
وی گفت: پاسخگویی به شهروندان در زمان مقرر و اجرای صحیح آیین‌نامه دورکاری باید پیوسته از سوی مدیران شهری بررسی و پایش شود تا خللی در ارائه خدمت به ارباب رجوع وارد نشود.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است و این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی پیشتر اجرا شده است ...
کلانشهر مشهد با سه و نیم میلیون جمعیت دارای ۱۳ منطقه شهری است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.