معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فراخوان دریافت طرحهای پژوهشی از سوی این دانشگاه اشاره و بیان کرد: تاکنون در همین چارچوب ۱۱۵ طرح پژوهشی با موضوع دارو و درمان بیماران کرونایی از سوی پژوهشگران و متخصصان خراسانی ارائه شده است.

۱۱۵ طرح پژوهشی پیرامون کرونا به دانشگاه پزشکی مشهد ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی به نقل از دکتر محسن تفقدی گزارش داد: ۱۷ طرح از این تعداد هم‌اینک در مرحله داوری قرار دارند و حتی برخی از آنها برای شروع مراحل اجرای پژوهش پذیرفته شدهاند.  
وی به ارائه طرحهای پژوهشی در حوزه مداخلات دارویی طبیعی و شیمیایی بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۰ طرح از مجموع آثار دریافتی پذیرفته شده در همین ارتباط از سوی هیات داوران به تصویب رسیده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: موضوع این ۱۰ طرح مصوب طرححهای پژوهشی مداخله‌ای دارویی طبیعی، شیمیایی، سنتی و موارد مشابه هستند که هم‌اینک آزمایشهای آنها در حال انجام است.
وی ادامه داد: فعالیتهای معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا شامل دو حوزه اقدامات پژوهشی و فناورانه است.
دکتر تفقدی گفت: طرحهای پژوهشی و فناوری در چارچوب داوری‌ و بررسی‌ اخلاقی به‌ شکل مجازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.  
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۰ هزار پرسنل بهداشتی و درمانی است. این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶۱ رشته و در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی مشغول تحصیل هستند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده،   ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان را زیر پوشش دارد. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات‌رسانی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد. بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت‌جام هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.