رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین در منطقه خب و الشعف استان الجوف در شمال یمن، پایگاه راهبردی الخنجر در مرز با عربستان را از اشغال مزدوران سعودی خارج کردند.

یمن یک پایگاه راهبردی مرزی را از اشغال مزدوران ائتلاف سعودی درآورد

قدس آنلاین: یک مقام نظامی یمن از کنترل مجدد نیروهای یمنی بر پادگان راهبردی در مرز با عربستان خبر داد.

شبکه المیادین به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن پادگان راهبردی الخنجر در شهر خب و الشعف در مرز با عربستان را از نیروهای ائتلاف سعودی بازپس گرفتند».

به گفته این مقام یمنی تسلط کامل در پادگان راهبردی الخنجر پس از درگیری‌های شدید با نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی صورت گرفت.

نیروهای یمنی از قریب به یک ماه پیش حملات گسترده‌ای را در شمال غرب بخش « خب و الشعف» و نزدیکی مرزهای مشترک با استان صعده علیه  مزدوران مزدوران سعودی انجام دادند و مناطق آنجا به دلیل حجم سنگین درگیری‌ها میان دو طرف دست به دست می‌شد.

رزمندگان یمنی در هفته‌های اخیر آزادسازی منطقه المهاشمه و کوه «سرحان» در غرب خب و الشعف  راه برای پیشروی و پاکسازی پایگاه نظامی الخنجر را باز کردند.

همزمان با پیشروی رزمندگان یمنی در استان الجوف طی روزهای اخیر جنگنده های رژیم سعودی برای پشتیبانی گسترده از مزدوران خود  وارد عمل شدند و  به صورت کم سابقه و جنون آمیزی مواضع رزمندگان یمنی را در الحزم و خب و الشعف هدف قرار دادند تا مانع از پیشروی های جدید شوند.

خب و الشعف که 70 درصد از مساحت استان الجوف در شمال یمن را دربرگرفته است که آزادی کامل آنجا معادلات میدانی را  در شمال یمن به طور کامل تغییر خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.