۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: 699450

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه قوچان یکی از اقدامات بسیج را برای پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا راه‌اندازی گروه‌های ضدعفونی خیابان‌ها، مساجد و مکان‌های عمومی ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۷۰ گروه شامل ۲۰ گروه شهری و ۱۵۰ گروه روستایی در این شهرستان عملیات مستمر ضدعفونی را انجام داده‌اند.

نیروهای بسیج, قوچان را ضدعفونی کردند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۱۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در این مدت تهیه شده و ۸۵۶ بسیجی در قالب گروه‌های عملیات ضدعفونی به انجام مأموریت پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در مرکز ضدعفونی خودرو نیز که توسط بسیج در میدان اصلی شهر برپا شده تاکنون ۲۶ هزار و ۲۰۰ خودرو گندزدایی‌ شده‌ است.

وی با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج اقدام به راه‌اندازی قرارگاه زیستی مقابله با ویروس کرونا نموده است گفت: ۷۵ قرارگاه زیستی در حوزه‌های مقاومت بسیج و ۲۰۹ قرارگاه در پایگاه‌های بسیج این شهرستان تشکیل‌ شده است.

سرهنگ زرقانی افزود: در اکثر روستاهای دارای پایگاه بسیج،  قرارگاه زیستی تشکیل‌ شده که دهیاری‌ها و مراکز بهداشت روستایی نیز در آن مشارکت داشته‌اند.

وی یکی از تعاملات انجام‌ شده با شبکه بهداشت و درمان را راه‌اندازی تیم‌های مراقبتی دانست و ادامه داد: تاکنون ۱۸ تیم متشکل از ۱۹ نفر در ۳۲ روز کار مراقبت در روستاها را انجام داده‌اند.

وی گفت: ۶ کارگاه تولید ماسک نیز به همت بسیج سازندگی این ناحیه راه‌اندازی شده که با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۷۰۰ ماسک در روز تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک تولید و توزیع کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با بیان اینکه ۴۶۸ بسته غذایی شامل گوشت، برنج و اقلام دیگر توسط سپاه این ناحیه بین نیازمندان توزیع‌ شده است افزود: تاکنون ۱۱۰ مأموریت توسط بسیجیان در ایستگاه‌های تب سنجی شهرستان با همکاری و مشارکت هلال‌احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت انجام‌ شده است.

وی از اقدامات دیگر بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا را نظارت بر بازار ذکر کرد و اظهار داشت: ۶۶ تیم رصد و نظارت متشکل از نیروهای بسیجی در این طرح ۱۰۱ مأموریت انجام دادند.

وی با بیان اینکه بسیج قوچان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۱ نقطه روستایی و مناطق گردشگری را کنترل کرده‌ است گفت: در حوزه آگاه‌سازی نیز به‌منظور پیشگیری از کرونا ۲ هزار و ۹۵۰ مورد توزیع عکس، توصیه، مطالب آموزشی و علمی و انعکاس اخبار در فضای مجازی و رسانه انجام‌ گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.