مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی از خدمت‌رسانی این مرکز در قالب کارگروه تخصصی «بهداشت روان در گذر از کرونا» به مردم تا پایان کامل این بحران خبر داد.

خدمت‌رسانی کارگروه «بهداشت روان در گذر از کرونا» تا عبور کامل از بحران

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن اصغری نکاح با اعلام این خبر گفت: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، از همان روزهای آغازین خبرساز شدن ویروس کرونا و آغاز عملیات بهداشتی در زمینه پیشگری از شیوع این ویروس اقدامات گسترده‌ای در زمینه ایجاد بهداشت روانی در خانواده‌ها کرده که نمونه آن تشکیل کارگروه «بهداشت روان در گذر از کرونا» است.  
وی تصریح کرد: در این کارگروه برخی از اساتید دانشگاه و تعدادی از مشاوران مجرب ابتدا در جلسه حضوری با رعایت مسائل بهداشتی و سپس در قالب فضای مجازی با رصد کردن مسائل و مشکلات و چالش‌های موجود و آینده جامعه از نظر بهداشت روانی و با ترسیم شبکه مسائل، به تولید محتوای مناسب در این زمینه پرداختند.
اصغری نکاح افزود: اعضای این کارگروه با تولید و انتشار راه‌بردهای روانشناسی در زمینه مبارزه با کرونا در قالب عکس نوشته، فایل‌های صوتی و کلیپ‌های تصویری کوتاه پیام‌های بهداشت روان مربوط به خانواده و جامعه را به مخاطبان ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه تا کنون تعداد قابل توجهی از کلیپ‌ها و عکس نوشت‌ ها تولید شده توسط این کارگروه در صفحات آستان قدس رضوی در فضای مجازی منتشر شده، اظهار کرد: این کلیپ‌ها با موضوعاتی همچون: شیوع مجازی کرونا را مدیریت کنیم، راه های مقابله با کرونا ویژه مادران، هیجانات هم واگیر دارند باید آرامش را به هم هدیه دهیم و ... تولید شده‌اند.
وی عنوان کرد: در این کارگروه اساتید مجرب و برجسته روانشناسی و مشاوره از جمله دکتر غلامعلی افروز رئیس فدراسیون آسیایی انجمن روان درمانی، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور و دانشیار دانشگاه خوارزمی، زهرا حسین زاده ملکی مدرس دانشگاه امام رضا(ع) و پژوهشگر پسا دکتری اختلالات روانی روان‌تنی و ... همکاری دارند.
مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی، یادآور شد: فعالیت این کارگروه تا بازگشت جامعه به حالت عادی و عبور از بحران کرونا در کشور، ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.