رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران با بیان اینکه تا حریم و بستر رودخانه اخلمد مشخص نشود نمی‌توانیم مجوز بوم‌گردی صادر کنیم، گفت: سازمان آب باید این حریم را مشخص کند، اما این کار هنوز انجام نشده است.

مجوز بوم‌گردی پس از تعیین حریم رودخانه اخلمد صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان مقدم با بیان اینکه تا حریم و بستر رودخانه اخلمد مشخص نشود نمی‌توانیم مجوز بوم‌گردی صادر کنیم، اظهار کرد: سازمان آب باید این حریم را مشخص کند، اما این موضوع هنوز انجام نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران با اشاره به اقدامات خوب دستگاه قضایی در آزادسازی مسیر آبشار اخلمد، متذکر شد: برخی افراد مسیر رودخانه و آبشار را مسدود کرده بودند که مورد تخریب قرار گرفت و تمام جاهایی که مسدود شده بود اکنون آزادسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش گردشگر موجب جذب سرمایه‌گذار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود، ادامه داد: سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری چناران بازدید می‌کنند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر آن از کشورهای عربی و اروپایی هستند.

طاهریان مقدم بیان کرد: با توجه  به اینکه ۲۴۰ روستا در چناران وجود دارد، بیشتر آنها از جاذبه‌های خوبی برای گردشگران برخودار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران با اشاره به بازدید خوب گردشگران از اخلمد، اضافه کرد: در اخلمد اقامتگاه و خانه مسافرهای غیرمجاز شناسایی شده، همچنین، ۱۰ مورد از آنها هم پلمب و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، تاکنون فقط سه نفر برای دریافت مجوز مراجعه داشته‌اند.

وی با انتقاد از نبود نظارت بر پارکینگ‌های غیرمجاز در اخلمد، متذکر شد: هیچ نظارتی نیست و قیمت پارک خودرو را پارکینگ‌داران خصوصی مشخص می‌کنند و برای رفع این مشکل ما نیازمند سرمایه‌گذار برای ایجاد پارکینگ هستیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.