روزانه بیش از ۳۰۰ آزمایش سی. تی. اسکن برای بیماران مشکوک به کرونا در چهار مرکز تصویربرداری تعیین شده در مشهد انجام می‌شود.

روزانه ۳۰۰ سی. تی. اسکن برای بیماران مشکوک به کرونا در مشهد انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روش‌های تصویر برداری و بویژه سی. تی. اسکن روش مناسبی برای تشخیص و غربالگری بیماران مشکوک به کرونا به شمار می‌رود.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در این راستا با مشارکت بخش غیر دولتی چهار مرکز تصویربرداری در شهر مشهد به منظور پذیرش بیماران سرپایی مشکوک به کرونا اختصاص یافت.
وی هدف از اجرای این روش را ارائه راهکار نوآورانه به منظور بهینه سازی شناسایی، غربالگری و ایزوله سازی افراد مشکوک به کرونا در راستای شکست زنجیره انتقال این ویروس در کوتاه‌ترین زمان دانست.
وی ادامه داد: سرعت عمل در شناسایی بیماران مبتلا با دقت بیش از ۹۵ درصد و حساسیت بیشتر نسبت به روش‌های آزمایشگاهی از جمله مزایای این روش می‌باشد.
دکتر بدیعی گفت: تجربه موفق این دانشگاه از اجرای روش یاد شده و شناسایی سریعتر بیماران می‌تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
وی افزود: با اجرای این روش از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر برای انجام سی. تی. اسکن ریه به این مراکز مراجعه کرده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.