رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان گفت: در حال حاضر اجراهای آنلاین تئاتر برای تهران است و برای اجرا در مشهد ابلاغی نداشته‌ایم؛ البته در صورت فراهم شدن شرایط شاید در مشهد هم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

اجرای آنلاین تئاتر در مشهد منوط به فراهم شدن شرایط است

به گزارش قدس آنلاین،  آرش خیرآبادی در خصوص اکران‌ آنلاین تئاترها در تهران و فراهم شدن این بستر در مشهد، اظهار کرد: برای اجرای آنلاین‌ تئاترها در مشهد ابتدا باید تمام جوانب را بسنجیم و سپس به پخش آنلاین بپردازیم؛ اجرای آنلاین در تهران به این دلیل است که گروه‌ها از کارهای خود فیلم‌برداری می‌کنند و برای اجرای دوباره نیاز به تجمع نیست.

وی ادامه داد: در مشهد چون از اجراها فیلم‌برداری نمی‌شود و کارگردان‌ها برای این کار هزینه نمی‌کنند، باید برای اجرای آنلاین گروه‌ها دوباره اجرا کنند و این اجرای دوباره برای اکران آنلاین مستلزم گرد هم آمدن گروه  و تجمع بوده و بالقوه خطرناک است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در خصوص تصمیمات گرفته شده برای رفع مشکل تعطیلی‌های اخیر تئاتر خاطرنشان کرد: طی خبری گفته شد افرادی که بیمه هنرمندان هستند با شرایطی خاص می‌توانند در سایتی مخصوص ثبت‌نام کرده و برای این مدت بیمه بیکاری دریافت کنند؛ در زمان مدیریت مدیرکل سابق هنرهای نمایشی، قولی داده شد مبنی بر اینکه به آثار متوقف و متضرر شده هزینه‌ای پرداخت شود البته با استعفای ایشان مشخص نیست که این تصمیمات چطور پیش می‌رود.

خیرآبادی با بیان این که پیگیری‌هایی از سمت اداره هنرهای نمایشی استان نیز صورت گرفته شده است، افزود: در این خصوص ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم و نامه‌نگاری‌هایی نیز از طرف ارشاد انجام شده است.

وی در مورد برنامه‌های آینده این انجمن تشریح کرد: در این زمینه نمی‌توان پیشاپیش نظر داد؛ چراکه نمی‌دانیم کارگردان‌ها تمایلی به ادامه اجراها دارند یا خیر، و ممکن است بازیگران آنها دیگر با گروه همکاری نکنند. با تمام شدن این وضعیت باید جدول اجرایی، مجدد بسته شود و بر مبنای تاخیرهای اتفاق افتاده بر روی تمام اجراها، شرایط بررسی شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی ادامه داد: پس از اتمام این موضوع در کشور و در مشهد باید ببینیم که کدام گروه‌ها آماده اجرا هستند و آیا با چند ماه تعویقی که در کارشان افتاده، تمایل به اجرا دارند یا خیر، باید منتظر بود تا وضعیت به روال عادی خود بازگردد و آن موقع تصمیم خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.