سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی با بیان این‌که این کشور هنوز به مرحله اوج شیوع کرونا نرسیده است، درباره مبتلا شدن هزاران نفر در این کشور به این ویروس و فروپاشی نظام بهداشتی آن هشدار داد.

مقام سعودی: بحران کرونا ماه‌ها ادامه خواهد داشت/ هشدار درباره فروپاشی نظام بهداشتی عربستان

قدس آنلاین؛  "محمد العبدالعالی" سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی با اعلام این‌که تدابیر لازم برای مهار شیوع کرونا در ماه رمضان نیز اجرا خواهد شد، هشدار داد که صدها هزار نفر در این کشور در معرض مبتلا شدن به این ویروس هستند.

العبدالعالی، که روز گذشته با تلویزیون "روتانا" گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص اوضاع طی ماه رمضان گفت: "جهان به پایان کرونا نزدیک نیست و عربستان سعودی نیز بخشی از آن است! ما درباره هفته‌ها صحبت نمی‌کنیم بلکه در مورد ماه‌ها صحبت می‌کنیم!"

این سخنگو افزود: "ما هنوز به مرحله اوج شیوع کرونا نرسیده‌ایم، جهان نیز انتظار ندارد که به مرحله کنترل یا مرحله اوج در شیوع ویروس کرونا برسیم و سپس به‌زودی از آن پایین بیاییم."

وی اضافه کرد: "ممکن است که یک مورد مبتلا به کرونا این ویروس را به هزاران نفر منتقل کند و شاخص‌های ما از منحنی خطرناک را بالا ببرد! ما در معرض خطر انتقال به مرحله حاد در شیوع این ویروس هستیم، مگر این‌که با تدابیری پیشگیرانه و قدرتمند کنترل اوضاع را تقویت کنیم."

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی با اعلام این‌که فقط ۵۰ درصد از شهروندان با رعایت مقررات، در خانه‌ها ماندند و ترددهایشان را محدود کردند، خاطرنشان کرد که تخلفات در تجمعاتی در فروشگاه‌ها یا محل کسبه‌ها نگران‌کننده بوده است.

وی تأکید کرد: "اگر شهروندان طی ماه‌های آینده (به مقررات) پایبند نباشند صدها هزار نفر در معرض مبتلا شدن خواهند بود... نظام بهداشتی دچار فروپاشی خواهد شد... این یک سناریوی تخیلی نیست."

عربستان سعودی، روز گذشته در پی ثبت ۸۲ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به ۲۶۰۵ نفر، از ممنوعیت کامل تردد در ۵ شهر بزرگ این کشور خبر داد.

تلویزیون رسمی "الاخباریه" به نقل از وزارت کشور اعلام کرد: به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، تردد در شهرهای ریاض، تبوک، الدمام، الظهران، الهفوف، استان‌های جده، طائف، قطیف و الخبر طی ۲۴ ساعت ممنوع اعلام می‌شود.

وزارت بهداشت عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا به ۲۶۰۵ و فوتی‌ها بر اثر آن به ۳۸ نفر رسیده است و ۵۵۱ نفر نیز از این بیماری بهبودی یافته‌اند.

تا عصر روز دوشنبه، شمار مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در سرتاسر جهان از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر عبور کرد و مجموع قربانیان آن به بیش از ۷۳ هزار نفر رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.