پزشکان مشهدی شامل عمومی و متخصص در شرایط کرونا، روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ مشاوره پزشکی به صورت تلفنی و رایگان به مردم ارائه می‌کنند.

پزشکان مشهدی در شرایط کرونا روزانه ۲۵۰۰ مشاوره پزشکی رایگان ارائه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این مطلب افزود: سامانه مشاوره تلفنی پزشکان متخصص مشهدی با عنوان "مردم و سلامت، پاسخگویی کرونا" توسط این نهاد در نیمه اسفند سال گذشته راه اندازی شده است.
 دکتر سروش احمدی افزود: این اقدام با هدف پیشگیری از مراجعه غیر ضروری بیماران به مراکز درمانی صورت گرفته تا مردم در خانه بمانند و بدین طریق  پزشکان به صورت تلفنی و غیر حضوری به بیماری و مشکلاتشان رسیدگی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در این راستا اکنون حدود ۲۰۰ نفر از  اعضای نظام پزشکی که بیشتر آنان پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی هستند به صورت داوطلبانه و رایگان به مردم خدمت می دهند.
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بیماران می‌توانند از طریق ادمین کانال "مردم و سلامت، پاسخگویی کرونا" به طور شبانه روزی ارتباط برقرار کرده و بیماری شان را مطرح کنند و بدین طریق امکان ارتباط با پزشک متخصص در رشته مرتبط با بیماری آنها فراهم می‌شود.
احمدی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر عضو سامانه " مردم و سلامت، پاسخگویی کرونا" نظام پزشکی مشهد هستند و بدین طریق با جامعه پزشکی در ارتباط هستند.
نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و ۸۵۰ نفر از آنها پزشک عمومی و متخصص هستند و دو هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.