ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق از پایگاه «ابوغریب» در شمال بغداد خارج می‌شود و آن را تا ساعاتی دیگر به نیروهای عراقی تحویل می‌دهد.

ائتلاف بین‌المللی از پایگاه «ابوغریب» خارج می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش کرد که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق از پایگاه نظامی «ابوغریب» در شمال  بغداد خارج می‌شود و آن را تا ساعاتی دیگر به نیروهای عراقی تحویل می‌دهد.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش کرد که هیأت ائتلاف بین‌المللی تصمیم گرفته از پایگاه یادشده خارج شود.

در همین ارتباط، روز شنبه هفته جاری نیز نیروهای آمریکایی از پایگاه «الحبانیه» در استان الانبار (غرب عراق) خارج شدند و آن را رسما به نیروهای عراقی تحویل دادند (جزئیات بیشتر).

ائتلاف آمریکایی طی روزهای اخیر، چند پایگاه و مقر خود را ترک کرده و آن‌ها را به نیروهای عراقی تحویل داده‌ است. بر اساس آخرین تخمین‌ها، بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم آمریکا برای بر خروج از برخی پایگاه‌ها و مراکز نظامی به دلیل این است که آمریکا  از حملات مستمر علیه نظامیان خود بیم دارد و این پایگاه‌ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده از شاخص‌های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.