یک سناتور آمریکایی با انتشار پیامی با اشاره به تاثیر تحریم های این کشور بر مردم بیگناه، خواستار لغو فشارهای واشنگتن بر تهران شد.

انسان‌های بیگناه در اثر تحریم‌های ما جان خود را از دست می‌دهند

قدس آنلاین؛ «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی که در توئیتر منتشر شده آورده است: شکی وجود ندارد که ایران بازیگری بد است، اما شهروندان بیگناه بر اثر تحریم جان خود را از دست می‌دهند و تحریم‌ها راه را بر کمک‌های انسان‌دوستانه بسته است. باید این تحریم‌ها را سبک کنیم تا اطمینان یابیم که کمک‌ها به ایران می‌رسد.

در همین رابطه ۶۰ انجمن سیاسی و اجتماعی اسپانیا با صدور نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، تعلیق فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا و پایان محاصره نوار غزه در بحبوحه شیوع کرونا را خواستار شدند.

روز گذشته نیز برخی از مقامات سیاسی سابق آمریکا و دیگر کشورهای جهان با انتشار نامه‌ای از «دونالد ترامپ» درخواست کرده‌اند که بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را همزمان با بحران جهانی شیوع ویروس کرونا تسهیل کند.

این نامه به امضای ۲۴ نفر از چهره‌های سیاسی آمریکا و جهان از جمله «جورج رابرتسون» دبیرکل پیشین ناتو، «فدریکا مورگرینی» رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «گرو هارلم براندتلند» رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی و «هانس بلیکس» دبیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق، «ویلیام کوهن» و «چاک هاگل» وزرای دفاع اسبق، «پاول اونیل» وزیر خزانه داری پیشین، «ویلیام برنز» از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای با ایران رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.