مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت:اقلام بهداشتی و ضدعفونی که از محل حدود ۱۳ میلیارد ریال کمک نقدی خیرین در استان تهیه شده بود توسط هلال احمر توزیع شد.

هلال احمر خراسان رضوی اقلام بهداشتی توزیع کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی افزود: از تاریخ ۱۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۸ فروردین ماه جاری با اجرای پویش #دست-یار با هدف جذب مشارکت‌های مردمی برای مقابله با کرونا حدود ۱۳ میلیارد ریال کمک در استان جمع‌آوری شده است که این میزان به جز کمک‌های واریزی خیرین به حساب جمعیت هلال احمر و سامانه ملی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در این مدت ماسک معمولی به تعداد ۷۰ هزار و ۲۲۳ عدد، دستکش یک بار مصرف ۲۳ هزار و ۲۹۸ جفت، مواد شوینده ۲۱ هزار و ۵۱۵ لیتر، مواد ضدعفونی کننده ۹ هزار و ۵۷۶ لیتر،   الکل ۶۶۰ لیتر،  ژل ضدعفونی‌کننده ۶ هزار و ۴۶۳ عدد، کیسه زباله و فریزر دو هزار و ۷۹۵ بسته و دستمال کاغذی به تعداد دو هزار و ۱۴ بسته در بین مردم و مسافران توزیع شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ضد عفونی ۱۴ هزار و ۳۸۶ باب از اماکن و وسایط نقلیه توسط نیروهای داوطلب هلال احمر در این ایام ادامه داد: همچنین در این مدت حدود ۱۲۹ هزار ماسک در قالب ۲۱ کارگاه تولیدی داوطلبانه هلال احمر در استان تهیه و در بین مردم و نیازمندان توزیع شده است.

احمدی اظهار داشت: توزیع هزار و ۲۶۵ بسته حمایتی و غذایی و ۱۱۷ هزار و ۷۰۶ ماسک بهداشتی در بین نیازمندان از دیگر اقدامات قابل ذکر است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش‌های ویژه کرونا به داوطلبان و عموم مردم نیز در این مدت به حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان آموزش‌های لازم ارائه شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به غربالگری و تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی استان نیز طی ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۸ فروردین ماه جاری افزود: در این مدت حدود ۶۲۱ هزار نفر از هموطنان تب‌سنجی و غربالگری ابتدایی کرونا شدند.

احمدی گفت: حدود ۳۰ هزار بروشور آموزشی نیز بین مردم و مسافران در این مدت توزیع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.