رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه کشور غیرکارشناسی است و باید برنامه دیگری داشته باشیم که هم تولید ادامه پیدا کند و هم برای زندگی مردم برنامه داشته باشیم.

طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه کشور غیرکارشناسی است / خروج زودهنگام از قرنطینه آسیب‌زاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در مورد توضیحات نمایندگان دولت در جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: جلسه امروز با گفت‌وگوهایی که متاسفانه بنظر بنده خروجی نداشت همراه بود و این گفت‌وگوها نمی‌تواند منجر به تصمیم شود زیرا حالت توصیه‌ای دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز شاهد هستیم نیروهای مسلح در کنار جوانان مومن و بسیجی برای پاک‌سازی ورود کرده‌اند و باید از آنها قدردانی کرد که در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و حضور اینها دلگرمی برای مردم است.

پژمانفر افزود: دولت اصلا برای موضوع کرونا برنامه ندارد؛ اینکه برای یک ماه و یا یک سال آینده برنامه داشته باشد اساسا ندارد و بجز روزمرگی و اتلاف منابع کار خاصی نمی‌کند و اگر حضور مردم نبود این موضوع همچنان بیشتر طول می‌کشید.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این شرایط تصریح کرد: دولت گزارش‌هایی می‌دهد مبنی بر اینکه مابه‌التفاوت درآمد بنزین را به اقشار آسیب‌پذیر می‌دهیم که البته نداده و الان نیز در جلسه اعلام کردند ۴ میلیون نفر از اقشار ضعیف را شناسایی کرده و تسهیلات ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و تسهیلات میلیونی می‌دهیم که البته در جامعه ظهور و بروز بیرونی نداشته است و کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید از این تسهیلات بهره گرفته است.

وی اضافه کرد: دولت باید در این شرایط با مردم صادقانه برخورد کند زیرا محروم‌ترین اقشار جامعه در این موضوع تحت فشار هستند؛ تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها و اعلام‌ها از سوی شخص رئیس جمهور زیاد است؛ اگر قرار است تولید بچرخد باید با نیروی انسانی سالم بچرخد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: آقای روحانی در ابتدای دوران ریاست جمهوری خود نیز گفتند باید چرخ زندگی مردم در کنار چرخ سانتریفیوژ بچرخد اما نه تنها چرخی نچرخید بلکه مردم چوبش را خوردند؛ امروز هم نگران چرخ تولید و هم نگران سلامت مردم هستیم و با شعار نیز نمی‌توان کشور را اداره کرد.

پژمانفر گفت: براساس گزارشات تصمیمات عجله‌ای و شروع دیرهنگام قرنطینه و زودهنگام برای خروج از قرنطینه به سود اقتصاد کشور نیست و ضرر و زیان فراوانی برای کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه کشور غیرکارشناسی است و باید برنامه دیگری داشته باشیم که هم تولید ادامه پیدا کند و هم برای زندگی مردم برنامه داشته باشیم اما دولت نه زیر بار برنامه می‌رود و نه خودش برنامه در این موضوع دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.