سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر عملا هیچ کاری از دست ما ساخته نیست چون نه می توانیم کاسبی کنیم و فروشی داشته باشیم و نه می توانیم پاسخگو این مطالبات باشیم.

دفاتر خدمات مسافرتی شرایط فوق بحران را طی می کنند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: مجید فوقانی ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بوجود آمده گفت: صنف ما هم  بعد از شدت گرفتن ویروس کرونا به مانند بقیه اصناف تقریبا تعطیل شد و در این مدت همه تلاش ما این بوده که راه حلی را برای مرتفع کردن مشکلات هم صنفانمان پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات متعددی را با دستگاه های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه های مرتبط با شرکت های هواپیمایی برگزار کرده ایم تا بتوانیم راه خروج از مشکلات را پیدا کنیم. در همین راستا بسته حمایتی تقریبا جامع و کامل را به وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد دادیم که در آن  بسته ما موارد مختلفی را عنوان کردیم. از جمله اعطای بسته تسهیلات ارزان قیمت، بخشودگی جرایم مالیاتی و بیمه ای، امحال تسهیلات بانکی و ...که همه این موارد را به وزارت خانه ها و دستگاه های مرتبط ارسال کرده ایم. و امیدواریم که بتوانیم حداقل بخشی از این درخواست ها که در آن بسته حمایتی عنوان شده را دریافت کنیم. حقیقت این است که  به دنبال وام هستیم اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی افزود: البته ما شرایط کشور را درک می کنیم و این مشکلاتی که امروزه برای ما ایجاد شده است تقریبا دامن همه صنوف را گرفته است، اما آن چیزی که انتظار می رود این است که صنف ما حداقل حمایت را داشته باشد. شرایط ما شرایطی است که حتی از بحران هم بدتر است. ما شرایط فوق بحران را طی می کنیم.

وی ابراز داشت: وضعیت از این نظر بحرانی است که ما یکسری خدمات را  قبل از تعطیلات نوروزی به مسافران فروختیم و وقتی که با این مشکل مواجه شدیم تمامی پروازها کنسل شده، تمامی بسته های سفر لغو شده، رزرو هتل ها، تمامی ویزاها همه و همه  کنسل شدند و این در حالی بود که ما پول هایش را از قبل پرداخت کرده بودیم  و زمانی که این اتفاق افتاد مسافران مراجعه کردند و پولهایشان را مطالبه کردند در حالیکه ما در حال حاضر هیچ پولی در دست نداریم و پولهایی که هزینه کرده ایم به این سرعت هم به دست ما نمی رسد. چون تمام مراجعی که به آنها پول پرداخت کرده ایم همچون شرکت های هواپیمایی و سایر دستگاه ها همه وعده بازپرداخت پول ها را به اواخر اردیبهشت ماه موکول کرده اند.

مجید فوقانی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده گفت: در حال حاضر ما با دو مشکل بزرگ مواجه هستیم؛ نخست اینکه به هر حال باید پاسخگوی مردم باشیم و وجوه ای که دریافت کرده ایم را برگردانیم از طرفی با توجه به شرایط حال حاضر عملا هیچ کاری را از دست ما ساخته نیست چون نه می توانیم کاسبی کنیم و فروشی داشته باشیم و نه می توانیم پاسخگو این مطالبات باشیم. بنابر این، انتظار می رود که به شکلی از صنف ما حمایت بشود تا از این بحران عبور کنیم. شرایط اصلا مساعد نیست و با توجه به گسترش ویروس کرونا پیش بینی هم می شود که شرایط به همین نحو ادامه دار خواهد بود و من فکر نمی کنم بتوانیم به این زودی به شرایط عادی برگردیم.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا و لغو تورهای گردشگری داخلی و خارجی و سفرهای نوروزی مردم و در نهایت تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی موجب شد تا اشتغال بیش از سه هزار نفر در این بخش استان خراسان رضوی در معرض تهدید جدی بیکاری قرار گیرد.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: هنوز برآورد خسارات وارده به دفاتر خدمات مسافرتی جمع‌بندی و نهایی نشده است اما عدم درآمد طی ماه‌های اسفند و فروردین موجب شده است که نه تنها این دفاتر هم اکنون به دلیل منع ارائه خدمات در وضعیت تعطیلی به سر می‌برند بلکه اکثر دفاتر بخشی از نیروهای شاغل خود را تعدیل کرده و به سایرین مرخصی بدون حقوق تا پایان خرداد ماه و تعیین تکلیف قطعی برای وضعیت موجود داده اند.

فوقانی با تاکید بر ضرورت حمایت از این صنف گفت: در بیش از ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم دارند و در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر معیشت‌شان در استان از طر یق فعالیت این دفاتر تامین می‌شود.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.