۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 699589

تلویزیون پخش سریال های متنوعی همچون «زیرخاکی»، «بچه مهندس»، «پدر و پسری» و ... را برای ایام ماه مبارک رمضان در کنداکتور خود قرار داده است.

کدام سریال‌ها ماه رمضان امسال روی آنتن می‌روند؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که زمان زیادی از پایان مجموعه های مناسبتی نوروز نگذشته، بزودی سریال های ویژه ماه مبارک رمضان طبق رسم چند ساله اخیر صدا و سیما میهمان خانه های مردم خواهند شد، اما شاید این بار با اندکی تفاوت نسبت به سال های گذشته.

شیوع کرونا بسیاری از مردم را خانه نشین کرده و فرصت بیشتری برای خانواده ها و دور هم بودن و تماشای تلویزیون فراهم آورده است. امسال هم تلویزیون تدارک ویژه ای برای شبکه های مختلف در نظر گرفته تا اوقات مخاطبینش را به خوبی پر کند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که طی سال های اخیر در حوزه سریال سازی رواج زیادی پیدا کرده، ادامه دار شدن مجموعه ها در نتیجه رضایت مخاطبان از آنهاست که تقریبا تبدیل به سنت شده و امسال نیز دو مجموعه موفق «نون.خ» و «بچه مهندس» در پی استقبال مردم به ترتیب فصل های دوم و سوم خود را روی آنتن می برند. سریال های «زیرخاکی»، «می جان» و «پدر پسری» هم از دیگر آیتم هایی است که در ماه مبارک امسال روی آنتن خواهند رفت. البته شبکه دو سیما فصل سوم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و سریال «شاه رگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی را هم در لیست خود دارد اما با این حال تا این لحظه پخش سریال «بچه مهندس» در کنداکتور این شبکه قرار گرفته است.

شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و کارگردانی جلیل سامان در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تهیه شده و در حال پشت سر گذاشتن آخرین مراحل فنی برای پخش در شب‌های رمضان است.

«زیرخاکی» که با گذشت دو سال از پخش آخرین ساخته تلویزیونی سامان یعنی «نفس» برای پخش آماده خواهد شد، سریالی مفرح است که در دو فصل و ۲۵ قسمت ساخته می‌شود و سعی دارد بخشی از فرآیندهای اجتماعی کشور را با نگاهی متفاوت روایت کند.

این مجموعه در لوکیشن‌های متعددی جلوی دوربین رفته و داستان آن درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» می‌گردد و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، امید روحانی و اصغر نقی‌زاده از بازیگران «زیرخاکی» هستند.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی٬ مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

فصل دوم سریال «نون.خ» زودتر از  موعد روی آنتن می رود

سال گذشته مجموعه «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد و همین مسئله سازندگان آن را واداشت تا فصل دوم این سریال را هم جلوی دوربین ببرند.

البته قرار بود فصل دوم این سریال با آغاز ماه رمضان روی آنتن برود اما شیوع کرونا و تغییرات در کنداکتور شبکه‌های تلویزیون، مسئولان صدا و سیما را بر آن داشت تا تصمیم دیگری اتخاذ کنند و قرار است این مجموعه از فردا ۲۰ فروردین ماه روی آنتن سیما برود و سریال «زیر خاکی» برای ماه رمضان شبکه یک در نظر گرفته شده است.

سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان، حمید لولایی، سیروس میمنت، پاشا جمالی، مجید یاسر، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، نسرین مرادی، ماشاالله وروائی، سیروس سپهری، کاظم نوربخش، سیدحسین موسوی، حسین مرادی، یوسف کرمی، وریا امینی، افشین ملکی، کیوان شیخ احمدی، رضا رشیدی، پرویز کولیوند، سیروس حسینی فر، حسن رحمتی، علی اخوان، صهبا شرافتی، نارین ایوبی، آتنا مهیاری، شقایق فتاحی، مدیا زردویی، شبنم عظیمی بازیگران سریال هستند.

سریال «نون خ» از ۲۰ فروردین ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

«بچه مهندس» به شبکه دو می آید

«بچه‌مهندس» گام اولیه خودش را در ماه رمضان دو سال قبل برداشت. سریالی که ماجرای آن به پرورشگاهی به نام «خانه خورشید» برمی‌گشت. علی غفاری و سعید سعدی کارگردان و تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی بودند. این سریال، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جوادی» را مطرح می‌کرد. حالا «بچه مهندس» به فصل سوم رسیده است. حسن وارسته نویسنده فصل سوم «بچه مهندس» است و نقش جوادی را روزبه حصاری بازی می‌کند.

فیلمبرداری این فصل تیرماه ۹۸ آغاز شد و در ۳۵ قسمت به قلم حسن وارسته ساخته شده است.

در فصل یک این سریال، لوکیشن اصلی پرورشگاه (خانه خورشید) بود که در بوستان ولایت قرار داشت و شهرک دفاع مقدس، خیابان‌های تهران در دهه ۸۰ نیز از لوکیشن‌های این سریال در فصل دو بودند.

داستان سریال «بچه مهندس» در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است.

روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، کامران تفتی، سید مهرداد ضیایی، اتابک نادری، کریم اکبری مبارکه، شیوا خسرو مهر محمود خسرو منش، فرناز رهنما، کاوه سماک باشی، خیام وقار کاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، یاسمن قلی پور، نسیم باقریان، امید ماهر، مهرزاد جعفری، سیاوش چراغی پور، عباس جمشیدی، سلمان فرخنده و مانی رحمان از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل عبارتند از؛ مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سعید کریمی، طراح و سرپرست نویسندگان: حسن وارسته، نویسندگان: امیر شاداب، رضا خمسه، مدیر تصویربرداری: یونس سبزی، تدوین: ناصر فخری، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح چهره پردازی: محسن بابایی، صدابردار: محمد شیوندی، دستیار یک کارگردان: کتایون درخشان، مدیر تولید: یاسر سلیمانی.

شبکه سه و روایت یک داستان عاشقانه

سریال «می‌جان» به کارگردانی مرجانه اشرفی زاده و تهیه کنندگی سعید پروینی قرار است در شب‌های ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه برود. این سریال یک عاشقانه اجتماعی است و نویسندگی «می جان» برعهده مرجان اشرفی زاده، سارا باقرزاده و سمانه نامدار است.

پروینی تا به حال تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی «حوالی پاییز» و یکی از فصل‌های برنامه سینمایی «هفت» را برای شبکه سه برعهده داشته است و تهیه کننده سریال‌های «گشت ویژه» و «جراحت» بوده است.

همچنین مرجان اشرفی‌زاده نویسندگی سریال‌های «شکوه یک زندگی»، «دیگری» و فیلم «آبجی» و ... را در کارنامه کاری خود دارد.

بهروز شعیبی، الهام کردا، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، سونیا سنجری، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل سریال «می جان» عبارتند از: سیدامیررضا موسوی شرفی تصویربردار، سینا گنجوی تدوین‌گر، داود جمشیدی مدیر تولید، مجتبی خادم زاده مدیر برنامه ریزی، علی تهرانی سرپرست گروه کارگردانی، مهسا فتحعلی دستیار کارگردان، فرهاد عزیزی فرد و فاضل ژیان طراح صحنه و لباس، هاشم فغانی طراح گریم، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، یاسر رمضانی صدابردار، عاطفه هادی نژاد منشی صحنه، فرید ناظر فصیحی جلوه‌های بصری، امین شریفی صداگذار، مهرنوش مقیمی دستیار تولید، محمد جمشیدی و حسین کنگاوری مدیران تدارکات و مشاور رسانه‌ای سیامک شادکام.

شبکه پنج و سریالی با حال و هوای طنز

سریال طنز «پدرپسری» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و به تهیه‌کنندگی رضا جودی در ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه پنج سیما در ماه مبارک رمضان آماده شده است. تاکنون تصویربرداری ۱۷ قسمت از سریال انجام شده و همزمان با تولید، مراحل فنی آن نیز در حال پیگیری است.

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک که هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد، پخش می‌شود. احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار نویسندگی این سریال را برعهده دارند.

مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری  و یداله شادمانی از بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل تولید عبارتند از ؛ تصویربردار: رامین راستجو، تدوین: مهدی جودی٬ تولید: آریا اردستانی، مدیر تدارکات: یوسف آقایی، برنامه‌ریز: افشین سنگ‌چاپ، طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، صدابردار: بابک نیازی، موسیقی: حمیدرضا صدری، گریم: احسان روناسی، دستیار کارگردان: حسن یاسائی، منشی صحنه: مریم روزبهانی، روابط عمومی: بهنام توفیقی، عکاس: سمیرا بختیاری.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.