رئیس‌جمهور با استانداران و روسای بخش‎‌های درمانی و تولیدی برخی از استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو و از آنها قدردانی کرد.

گفتگوی روحانی با استانداران و رؤسای واحدهای درمانی وتولیدی ۵استان

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (سه شنبه) از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران و رؤسای بخش‌های درمانی و تولیدی خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری گفتگو کرد.

وی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان خراسان شمالی با مدیر و برخی کارگران شرکت پاک‌شیمی اترک در زمینه تولید انواع محلول‌های ضدعفونی وچگونگی تأمین حفاظت و امنیت کارگران، برای جلوگیری از ابتلاء آنها به بیماری گفتگو کرد.

رئیس جمهور همچنین در گفتگو با مدیرعامل سایت طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در استان چهارمحال بختیاری که به منظور استریلیزه ماسک و تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی در منطقه اقتصادی شهرکرد فعالیت می‌کند با روند فعالیت این مجموعه آشنا و از تلاش‌های انجام شده در این مرکز و سایر سایت‌هایی که با رعایت اصول بهداشتی در راستای کمک به بخش بهداشت و درمان تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

روحانی در این ارتباط‌های ویدئو کنفرانسی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز به‌کار مشاغل کم‌ریسک از ۲۳ فروردین براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، خطاب به استانداران و مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها، گفت: بازگشایی تدریجی مشاغل باید با دقت و رعایت کامل تمام دستورالعمل ها و اصول بهداشتی انجام شود، چرا که اگر اصول بهداشتی به خوبی مراعات نشود ممکن است این اقدام نه تنها مفید نبوده، بلکه خطرناک هم باشد.

وی با اشاره به اینکه  نباید تصور شود که این بیماری و گسترش آن به پایان رسیده است، افزود: مردم، کسبه و کارمندانی که از ۲۳ فروردین سر کار می‌روند، باید اصول بهداشتی را با دقت وحساسیت رعایت کنند و مطمئناً مراقبت فردی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری خواهد بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه موفقیت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر رعایت اصول از سوی مردم است، خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم بویژه صدا و سیما هم باید با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب، اصول و نکات بهداشتی مدنظر از سوی بخش بهداشت و درمان را برای مردم توضیح دهند.

روحانی با اشاره به اعلام آمادگی استانداران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای تحقق این کار، گفت: می‌خواهیم هم مردم از زندگی اجتماعی و کسب و کار خود دور نمانند و هم روندی که بخش بهداشت و درمان برای توقف ابتلا وشیوع کرونا در کشور داشته، دچار آسیب نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.