دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به تشکیل جلسه تعیین دستمزد گفت: حدود ۱۰هزار کارگر روزمزدی که کارشان را در مشهد از دست داده‌اند ظرف دو روز گذشته نزد ما ثبت نام کرده‌اند.

۱۰۰۰۰ کارگر روزمزد مشهد بیکار شدند / هزینه زندگی کارگری کمتر از ۶ میلیون نیست

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی اظهار داشت: جلسه کمیته دستمزد به منظور نهایی کردن هزینه سبد معیشت کارگران فردا تشکیل می‌شود؛ فاصله زیادی میان نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت وجود دارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: در کمیته دستمزد که زیرشاخه شورای عالی کار است به رقم ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده و آن را امضا کرده‌اند اما وقتی به صحن شورا می‌رود فاصله زیاد است؛ کارگران می‌گویند این رقم کم است؛ دولت هم می‌گوید من به کارمندان ۱۵ درصد افزایش داده‌ام و کارفرما هم می‌گوید توان بیشتر از این ندارم.

ابوی تصریح کرد: نمایندگان کارفرما عنوان می‌کنند توان بیشتری نداریم و برداشت خودم این است که در جلسه فردا یکی از نمایندگان کارگری یا کارفرما قهر می‌کند و سند را امضا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های زندگی کارگری کمتر از ۶ میلیون نیست بیان کرد: هزینه معیشت خانوار را یا دولت و یا کارفرما باید پرداخت کند.

ابوی عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ریزی‌هایی از سوی اداره کار و وزارتخانه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است؛ برخی از مشاغل به ویژه شوینده‌ها و بهداشتی‌ها و صنایع وابسته کارگر باید در محل حضور داشته باشد و شعار در خانه بمانیم برای کارگر صدق نمی‌کند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار کارگر روزمزدی که کارشان را در مشهد از دست داده‌اند ظرف دو روز گذشته نزد ما ثبت نام کرده‌اند؛ اینها کارگران سرگذر، کارگران مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و کارگران سرگذر و یا تالارها بوده‌اند که کارشان تعطیل شده و کاری ندارند و نزد ما ثبت‌نام کرده‌اند تا از بسته‌های معیشتی احتمالی برخوردار شوند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.