رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امید داشتن به رحمت الهی اولین شرط مقابله با بیماری‌ها است.

امید به رحمت الهی اولین شرط مقابله با بیماری‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری ‌با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت دعا و توسل به درگاه خداوند برای رفع این مشکل بیان کرد: دعا و ارتباط با خدا روحیه امید و نشاط را به افراد جامعه هدیه می‌کند.
وی ابراز کرد: دعا کردن و خواستن از خدا یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام برای انسان‌هاست. در روایات اسلامی از ما خواسته شده که در همه حال خدا را به یاد داشته باشیم و هرگز او را فراموش نکنیم.
این کارشناس مذهبی افزود: به گفته پزشکان اولین و مهمترین شرط برای بهبود بیمار این است که امیدوار باشد و برای سلامتی خود دعا کند. کسی که به هر دلیلی گرفتار بیماری و رنج می‌شود باید با توکل بر خدا امید به بهبودی داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه کرد: خدایی که ما را امر به دعا کرده خود نیز اجابت آن را تضمین کرده است و اگر دعای انسان به هر دلیلی در این دنیا مستجاب نشود، فضیلت و اجر و پاداشی که در قبال ارتباط با خدا در روز قیامت به فرد دعا کننده داده می‌شود ارزش این را دارد که انسان حتی برای کوچکترین خواسته‌های خود نیز دست به دعا بردارد.
وحدتی شبیری در ادامه به فضیلت دعا به درگاه خداوند اشاره و بیان کرد: کسانی که با خدا ارتباط دارند از آرامش خاصی در زندگی برخوردار هستند. بنابراین انسان در هیچ شرایطی نباید از دعا کردن و طلب حاجت از خداوند خسته شود و همیشه باید به لطف و رحمت الهی امیدوار باشد.
وی یادآور شد: یکی از خاصیت‌های دعا این است که قضای حتمی و مقدر الهی را برمی‌گرداند. چه بسا خداوند مشکلاتی را برای بنده خود مقدر کرده باشد، ولی این مشکلات و قضای الهی به واسطه دعا و تضرع بنده به درگاه خداوند برگردانده می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.